May 2011 / 2 posts found

“Jangan sampai Terlekat Pancing!”

Begitulah perumpamaan yang terbaik boleh Bro Razzi berikan! Mesti you all tertanya-tanya ni kan, apa benda la terlekat pancing ni kan hehe… Senang je kalau nak faham tu…cuba bayang sekejap bagaimana kalau bibir anda tu terlekat pancing yang dikail orang? Haaaa.. Ada orang kata, bagai lembu yang ditarik hidungnya… tapi, to me itu nampak macam sama tapi tak serupa lah. Lembu dia KENA tarik…jadi kalau manusia KENA tarik itu kira macam terpaksa! Tapi bila ikan, kena pancing dia disebabkan ada…

30, Tahukah anda?

So, you sekarang ni sudah berpunya. Bercinta dan dicintai dengan sepenuh hati…sehinggakan tidak tenang jika dia tiada. Bagaikan anda tahu segala-gala tentangnya, bagaikan anda tahu ada kehilangan sesuatu bila dia hilang di sisi. Seolah-olah dia adalah pelengkap hidup anda. Namun… Adakah anda yakin dan benar-benar tahu tentang pasangan anda? Yaa…mungkin anda yakin, tahu dan sangat memahami dia…tetapi, tidakkah anda pernah terfikir mungkin ada lagi perkara-perkara lain yang anda sememangnya…