2 Tahun masih Cinta!

Apabila kita bercakap tentang masa di dalam percintaan, ianya seumpama TIDAK digunakan. Masa berlalu tanpa kita sedari, hari-hari berlalu begitu cepat, penantian untuk pertemuan pula begitu lambat! Semua kerana cinta, kerana kita berada dalam perhubungan yang meliputi kasih dan sayang…

Solat pula cukup je time happy, doa-doa meniti di bibir. Tapi bila time marah, bergaduh, solat tah kemana, doa berganti maki hamun, sumpah seranah kegeraman. It’s all because of love…

Hebat betul penangan cinta ni kan…sampai kita boleh pinggirkan Tuhan sendiri hehe… funny pulak sometimes bila difikirkan, funny kerana kita tidak punya rasa takut pada Allah s.w.t tetapi kita begitu takut akan kehilangan orang yang kita cinta.Not preaching ya, but admiring those people yang begitu giler mengadap cinta. Which is to me…I DON’T BLAME THEM.

Dulu-dulu masa terkena kat Bro Razzi sendiri, I pun lebih kurang gitulah jadinya… hilang pertimbangan…terlalu taksub kepada dia yang kita cintai…Alhamdulillah now, I’m tripple better!

Teringat lagi dulu, after 2 years…

I masih cintakan gadis yang tidak cintakan I, GILER TAK?! Within those 2 years I tak ada rasa nak bercinta pun dengan orang lain…to me, she’s the one and to me yesss…she is still my lover! Padahal dia dah bercinta 2-3 kali dah dengan orang lain…

But why 2 years je? Some of my friends lagi giler…ada sampai 7-8 tahun masih cinta! Sedangkan pasangan dia orang tah kemana dah… and in my case,  apabila ketahui  yang dia solo kembali so I thought i have a chance again! Saya pun excited la kan, bersiap kemain lagi, dressing up, perfumes, shaves, handsome habis…perrghh, but bila bertemu, HAMPA!

I would bersyukur kepada Allah, kerana setelah 2 tahun dia bertemu saya kembali …Tuhan telah membukakan hati gadis itu untuk menghina saya, menjatuhkan maruah saya dan langsung tidak menghormati perasaan saya… (Very sure, dia takkan kahwin-kahwin dah dengan perangai dia macam tu!)

I Sedih giler babe! Sebab, I bukan nak lebih-lebih pun, just sekadar A CHANCE to show to her that I can make her happy…itu pun dia tak nak tahu malah cakap I ni nothing that she wants ..and it knocked me down babe, tersungkur rebah ke tanah kerana terkejut betapa bodohnya aku selama 2 tahun ini kerana terus mencintai gadis yang langsung tidak cintakan aku, all because  atas alasan kononnya,

  • “Cinta aku hanya pada mu…aku akan terus setia menanti kerana kau lah satu-satunya cinta hati ku! Aku sanggup berkorban apa saja demi mu”

KOYAK BEB! 😀 …kita ingat setelah bertahun-tahun dia mencari cinta dengan orang lain dan telah breakoff  beberapa kali dengan 2-3 orang lain, so dia boleh sedarlah yang cinta kitalah yang terunggul dan sejati, huhh…buat dia menyampah dengan kita lagi ada beb…adoi mak! MALU!

2 years to make me realised that she’s sucked! Auk giler! 2 years it makes me realised, yang dia tak lawa beb, bila tengok betul-betul…aikk? 🙂 Ini yang aku duk giler-giler? Just imagine gadis yang cun sangat selama ni, lawa, sweet…tiba-tiba berubah jadi hodoh dan looks OLD! Why?

Because manis di dalam percintaan itu sudah hilang, ketaksuban kepadanya juga langsung hilang…all because tersedar dari 2 tahun bermimpi di dalam sedar!

Jadi kawan-kawan semua, Bro Razzi share this old story all because I hope you all tidak melalui saat kebodohan ini. Tidak bermimpi di siang hari…tidak mengepikan agama dan keluarga kita, hanya kerana cinta. Lantas bertahun-tahun setia tak memasal! Kononnya agung lah cinta kita tu kan…sedangkan dia hilang tah kemana, sedap-sedap menjalani hidup dengan orang lain…Yang kita ni, kononnya berkorban melepaskan dia pergi…kononnya setia…KOYAK sekali lagi beb!!

Pengorbanan ada tempat dan caranya, kesetiaan ada hadnya…Like I always said,

“Accept the failure, to get better!” …faham tak? Bro Razzi sendiri pun tak berapa nak faham tu hahaha, well “Terima kegagalan dan kekalahan untuk jadi berjaya”

it means, kegagalan itu adalah satu pengajaran yang sangat bermakna…learn from it, BUKAN live in it hingga bertahun-tahun. Kita gagal, okay cool…let’s look back apa yang kita buat salah, perbaiki di dalam perhubungan baru! BUKAN menanti dan terus menanti macam orang bodoh… biarlah I aje melaluinya, I tak sanggup you all merasa apa yang I rasa. Okay guys and girls… You all are the best of humankind that Allah have created, “LOVE YOU MORE!”

P.s. Check out all my ebooks that are helpful for your relationship click here 

Salam Hormat
Razzi Rahman @ Brother Love
www.razzirahman.com

Share this article at your facebook…

11 Comments

  • Dieya

    Assalamualaikum saudara Razzi.
    Saya berkenalan dengan seorang pemuda. Tidak lama. Tapi kami pernah bertemu beberapa kali. Kali terakhir kami bertemu, dia meluahkan rasa kasih dan cintanya pada saya. Setelah hampir 3 tahun saya single, ini kali pertama saya membuka semula hati saya untuk seorg lelaki. Tidak di nafikan saya juga memendam perasaan padanya dan bila dia mengungkapkan rasa di hati, saya pun memyambutnya dengan hati yang terbuka dan membalas rasa cintanya.
    Namun semuanya tidak sampai 24 jam. Dia bekerja agak jauh dari tempat saya. Lebih kurang 3 jam perjalanan. Keesokkan harinya saya menghantar pesanan ringkas kepadanya bertanya jika dia sudah tiba di destinasi. Namun tidak berbalas. Lalu tengahari saya menghatar lagi pesanan ringkas bertanyakan jika dia sudah makan. Kali ini tidak sampai.. dan saya dapati dia block dan remove saya dari senarai sahabatnya di semua sosial media termasuklah whatsapp. Sekarang, saya kurang mengerti apa sebenarnya yang sedang berlaku. Baru semalam dia meluahkan rasa rindu cinta dan sayang. Hari ini dia sudah bertindak seperti itu. Saya cuba menghubunginya melalui panggilan telepon.. namun semuanya sepi dan tidak berbalas..apa yang perlu saya lakukan..?

  • LP – Yaa..out of topic but I know you nak meluahkan perasaan, it’s okay. Sharing is caring 🙂

    Anyway, when talk about TAKDIR dari Allah, who knows ya…your boyfriend is Jodoh dari Allah.

    God works in the most mysterious way…we never know how it comes. It can comes in all kinds of shapes and sizes, and it will be lost if you dont give it a short, cause you’ll never know…

    At least now you mencuba… kalau nasib baik, InsyaAllah, he’s the one and changed to be the best out of ordinary. But if not, well at least …you know, been there and done that. kalau tak try… it keeps you wondering je kan.

    So, all the best then 😉

  • tahla bro kdg2 pelik betulla, saya pakai tudung ter’jatuh’ cinta dgn club owner? hows that?i tak peduli pun duit dia (walaupun org kata dia kaya)i juz sayang dia je, sbb i tak boleh nak explain.Its like Paulo Neruda poem, ‘u love because u know no other way’. U taw tak knp, i taknak dia hanyut terus dlm dunia ni, bkn pon lama kita boleh hidup..all the girls .. all the booze..friends..wealth bkn bawak ke mana pon.I hanya boleh serahkan kepada Allah sahaja..I selalu doa supaya dia ingatkan Allah sbb i taw dia tak tenang..entahla kdg2 i rasa i kena uji betul dgn Allah sbb jatuh cinta dgn org serupa dia..jadi jawapan yg boleh i jawap ialah ni semua takdir,kita boleh jwp mcm ni, mcm tu, tapi yang sebenarnya, Allah yg tentukan segalanya!
    p/s: i ni bkn alim, god knows wht i did, tp i;m trying to be better..n i doakan syg i dibukakan hatinya utk terima hidayah.. sorryla comment ni out of topic hahah!

  • wisha salman

    sedeyyy…ayat2 bro razzi ckup memberi kesan yg dlm…tengs br0..

  • NOR, anggaplah pendirian kita yang masih terus menyayanginya itu adalah satu perbuatan yang sangat mulia. it’s not easy to love somebody that dont love you…

    Toughest of all… tapi apa nak buat, bukan boleh paksa perasaan kita ni kan. Sometimes fikir bodoh lak aku ni…but, in other side of thinking…

    Tak rugi apa pun, sekiranya at the same time kita membuka hati pada yang lain, sementara tak ada tu apa salahnya kita melayan perasaan kita kan.

    Kadang-kadang perasaan sebegini boleh motivate kita untuk berjaya atau untuk feel happy so why not kan 😉

  • khu

    is it??..mcm tu ye.. bila org yg kita admire reject kita, dia akn kelihatan xcntik n look old?? i penah dgr cerita dari kwn lelaki i..pun mcm ni…bila dia tgok ppuan yg dicintainya tu betul2(yg reject dia), dh xcntik…erm..mcm dh basi la ye..

  • nor

    sedihnyerrr..i dpt rasa..
    it is oso same goes to me.
    masih xdpt lupa smpai saat ini
    coz of he oso said he love me till now..
    but cannot do anything..
    terpaksa sygkn pihak satu lg yg mmg turut disayangi (dua2 dia syg)..
    sedar kdg2 rasa bodoh..tp tetap sayang,ttp nak..eiii nape ntah..

  • Bella

    so touching bila baca
    it is same goes to me. sigh

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending Posts

Edit Template

© 2023 Created with Royal Elementor Addons