Orang tua-tua cakap, “Jangan sampai terhantuk baru nak terngadah!” maknanya simple je, ia mengingatkan kita agar sentiasa berhati-hati dan beringat-ingat.

Jangan sampai menghancur hati seseorang tanpa memikirkan risikonya. Ingatlah HUKUM KARMA itu real. Bukan hari ini, esok, bukan esok bulan depan, bukan bulan depan, mungkin tahun akan datang. Yang pasti, balasan tetap ada ikut mana-mana.

Mungkin kita terlepas, tetapi mungkin anak cucu kita pula yang menerimanya. Sebab itulah kita kena selalu beringat-ingat.  Jangan sampai mengecewakan orang dan menghancurkan harapan dia yang menanti dan berharap sepenuh hati.

BERBUAT BAIK TAK HABIS DUIT PUN… apa yang susah sangat? Mengapa kena kecewakan orang?

Kalau tak suka, jangan beri harapan. Jangan cuba-cuba nak bercinta. Hanya sebab tengah sunyi, anda mulai main-main ayat manis. Yang kesepian akan mudah terpengaruh dan percaya. Sekelip mata percaya kepada kata-kata manis anda. Lalu menggunung harapannya. Anda hanya sekadar ‘test ngayat je’ habislah kalau cam tu… kesian dia.

Berterus-terang sedari awal ada lah yang terbaik. Beritahu situasi sebenarnya bagaimana. Tapi itulah kadang-kadang tu ada juga yang bila kita dah beritahu everything pun, dia naaaak jugak J yang ni tak boleh nak buat apa la kan.

Namun walau bagaimana sekali pun ada lebih baik kita hindarkan dari mengecewakan hati orang. Tak baik dik… berdosa pun.

Ada pula yang pada mulanya memang cinta, memang sayang, tetapi kerana akibat berjaya memiliki cinta, dia terasa hebat, lalu mulai terasa nak try yang lain pula. Aiiii… melekat lagi J mudahnya gitu. Lalu sibuk melayan yang baru, yang lama sudah tidak dihiraukan lagi. Pelbagai pengorbanan sudah dilakukan tapi langsung tidak dipedulikan… yang baru juga menjadi igauan. KESIAN dia di situ menanti…

Situasi-situasi ini sebenarnya, saya sendiri pernah merasainya… tiada yang baik keluar dari sini. Dan di saat saya menyedari akan perbuatan saya. Ianya sudah terlambat.

“Yang dikejar tak dapat, kehilangan yang sedia ada pula…” di kala itu, menyesal tak sudah. Berkali-kali cuba untuk mendekati dan merapati kekasih lama, dia sudah hilang rasa kehangatan itu. Dia pula yang tidak menghiraukan saya, malah soalan seperti, “Apa khabar?” sudah tidak dijawabnya… sedih 🙁

Pelabagai cara dicuba untuk kembalikan cinta… tapi gagal. Akhirnya, sendiri kecewa… itulah yang membuatkan lagu yang saya nyanyikan ini amat terasa di jiwa ini. Mencucuk dalam, sedih tak terkira. Harapnya sesiapa sahaja yang mendengar lagu ini, mendapat sedikit kesedaran…

Sesungguhnya, kita tidak mampu menukar waktu dan takkan bisa kembalikan cinta…

KLIK BUTTON PLAY!

Love,
Razzi Rahman @ Brother Love
www.razzirahman.com

Klik like and Share this article at your facebook…



Apa komen anda? : No Comments