Isteri manja Suami tak suka?

blogimage11

Selalu kita lihat pasangan yang sudah lama bersama, mulai malas nak layan pasangannya yang MANJA! Dah kurang cintalah tu kut kan? …

  • Mulailah ada kata-kata seperti, “Manja sangat, biar dia!”
  • atau “Tu lah, lemah, selalu dimanjakan beginilah jadinya”
  • dan mungkin ada yang berkata begini, “Ishhh… gelilah, manja-manja cam ni, pergilah main jauh-jauh!”

Aduuhhh sampai hati cakap macam tu pada orang suatu masa dulu anda giler-gilerkan! Dulu kemain mengidam, kejar sana-sini, selagi tak dapat, selagi tak kahwin, selagi tulah duk usaha kannn…

Hmm… kemudian dah dapat, dulu-dulu boleh je, awal-awal perhubungan layan kemain lagi, masa mula-mula kahwin tak kisah pun manja macamana. Tapi mengapa apabila sudah lama bersama, perkara sekecil ini menjadi satu kebencian? Malah ada yang naik menyampah apabila pasangan terlalu manja… naik benci pun ada. Aduhh… pelik betul kan.

Adakah anda si suami begitu? Adakah suami anda begitu? Itulah persoalannya!

MAYBE, bukan semua suami tak suka… masih ada suami yang suka melayan isteri yang manja-manja ni. Mungkin cintanya masih ketat gitu kan. In fact, dalam pemerrhatian Razzi, I selalu je terjumpa dengan suami yang tetap suka dengan gaya isterinya yang manja, atau boleh dikatakan terlampau manja. Masih ada ya, bukan langsung tak ada.

REALITI…

Tapi di dalam dunia hari ini, selalu juga  kita bertemu suami yang mudah menyampah dengan gelagat isteri yang terlalu manja. Realitinya… apabila romantica de amor itu sudah berlalu, dunia kenyataan terpapar di hadapan, berbagai masalah berat yang perlu dihadapi. Jadi, ada baiknya kita menghadapinya dengan cekal dan tabah, sebab itulah perlukan orang sekeliling kita turut sama cekal.

Kadang ianya memberi tekanan jika hanya kita seorang diri saja yang menghadapinya. Mungkin sebab inilah suami memerlukan isteri yang ‘strong’ dan yang boleh support dirinya. Mungkin bukan benci, tetapi lebih kepada mahu isteri bersama-samanya menghadapi saat itu. Si isteri pula asyik khayal dengan kehidupan ‘orang perempuan’ dia hehe 😀

You see…time serious, kalau lembik-lembik, lemah longlai suami pun mulailah marah! “Orang tengah tension, awat hang pi lemah gemalai hehe…”

Kena ada waktu-waktunya jugalah kan nak manja-manja ni. Mungkin selepas selesai semua masalah, bolehlah kita nak manja-manja dan mesra-mesra balik.

BAGAIMANA MENGATASINYA…
Akan tetapi, persoalan ini sebenarnya boleh diatasi dengan mudah. Cuma perlu tahu caranya saja. Orang perempuan ni, bukanlah susah nak buat dia faham. Kita Cuma perlu cakap perlahan-lahan dan cakap elok-elok. Tengking-tengking tak mahu dengar dia, belum apa-apa dah marah-marah, macamana dia nak faham? 😛

Rancang apa yang hendak dilakukan dan beritahu dengan jelas apa tugasan yang mahu si isteri lakukan untuk membantu menyelesaikan masalah yang berbangkit. PLUS kena beri sedikit masa kepada mereka untuk adjust kepada situasi baru itu.

As we all know, women slow sedikit tak macam orang lelaki. Jadi kena pelan-pelan. Samalah seperti di dalam kamar… kena pelan-pelan, baru seronok kikikiki 😛

Namun tak semua wanita seperti itu, ada yang cergas dan strong lebih dari suami. Kadang terbalik, suami pulak yang blur lebih haha 😀 …but apa-apa pun, best is to discuss betul-betul bersama-sama. JANGAN biar pasangan anda seorang saja yang pening kepala dengan masalah semasa. Plan elok-elok, masa bila nak serius, dan masa bila boleh manja-manja balik.

Bottom line, TIDAK ADA SUAMI YANG TAK SUKA ISTERI MANJA. (kecuali suami dah benci benor tah-tah ada skandal) 😀

Hakikat situasi normal, semua suami sukalah isteri manja-manja… kadang bila isteri manja-manja tu, buat suami lagi teruja dan tak tahannn haha… malah kemanjaan isteri itu jugalah yang memikat hati suami selama ini dan bertambah sayang kepada isteri.

Jadi, para isteri JANGAN buang terus ‘senjata manja’ anda itu sebaliknya, jadilah lebih bijak bila, ketika dan waktu mana yang patut digunakan senjata manja itu agar ianya lebih menguntungkan anda berdua. Okey? Alrite, good luck dan selamat mencuba 😉

p/s : Bagi anda yang ingin ketahui berbagai tips memikat suami, melalui ebook 101 cara Memikat Lelaki, anda bolehlah dapatkannya sekarang! Klik di sini.

ebook02
Love,
Razzi Rahman @ Brother Love
www.razzirahman.com

Share this article at your facebook…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending Posts

Edit Template

© 2023 Created with Royal Elementor Addons