“Thrill” tak?

Bila bercakap pasal thrill ni…macam-macam thrill ada dalam kehidupan kita. Tapi since we are at Brother Love’s blog, for sure la I nak cakap pasal thrill dalam relationship la kan, nama lagi blog cinta hehe 🙂

1st of all, nak faham juga apa erti thrill ni kan, for some yang faham tu okeylah. Tapi, bagi mereka yang agak kurang faham, jom sama-sama kita cuba memahaminya…

thrill yang dimaksudkan adalah, “The undescribable feelings of excitement!” amacam? Boleh faham? Hehe…don’t worry, I pun tak berapa nak faham tu :))

Okey, for example, bila kita jatuh cinta…,

kita rasa tak boleh duk diam, tersengih sendirian, merindu giler kat dia, excited sangat nak jumpa, macam bila bersama dia, ada satu perasaan yang amat menggegarkan jiwa gitu haaa….. pernah rasa kan? Best sangat kan? Habis naik bulu roma… berdenyut-denyut habis seluruh anggota, bernafas pun tak lepas, sesak je haha!!  …well itu thrill! 😉

AKAN TETAPI…masalah yang muncul, adalah apabila rasa thrilling tu hilang. Aduhh…memang tak dapat nak repair, very hard! Macam, bila kita tengok dia pun kita rasa – seolah-olah tak ada rasa apa-apa fuhh…memang bahaya apabila perasaan keterujaan itu sudah hilang, ‘kethrillan’ itu habis… maka habislah sesebuah perhubungan itu…

“Itu yang I selalu sangat takut…you guys macamana? masih ada thrill?”

Some of us, selalu tidak sedar yang thrill sudah hilang, lalu masih ingatkan perhubungan you all still going strong. Sedangkan pasangan kita hanya berlakon saja, nak jaga hati. But the truth is…?? Cuba perhatikan, adakah dia masih excited to talk to you, masih teruja nak jumpa you? If not…maknanya dah tak da thrill lah tu 🙂

Ada macam-macam thrill, berbagai cara dan berbagai rasa dalam cinta :-

  • Tidak mahu komitmen juga kerana tidak mahu hilang thrill dalam relationship. Some of them, tak mahu kahwin, tidak mahu sebarang ikatan kerana apabila sahaja ada ikatan, rasa thrill tu akan hilang. Pelik tak?
  • They prefer, “just enjoy the moment – enjoy the ride” tengoklah kalau ada jodoh, ada lah. sebabnya untuk keep the thrill.
  • Pelik tak pelik, apabila berlaku curang kepada pasangan, memang rasa thrill habis bila dapat melayan yang lain hehe…
  • Menipu pasangan begitu thrilling sekali, bila nak-nak tertangkap pulak tu kan, rasa macam sempit ruang untuk bernafas hahaha!!
  • Bila ramai yang syok kat kita….wahhh teruja tu.
  • Bila apa sahaja yang kita cakap dapat membuatkan dia merasa ghairah…huhu baru cakap saja, belum jumpa, belum buat apa-apa. Memang thrill!
  • Dapat merasa seperti kembali bercinta macam masa-masa sekolah dulu wahhh…best!!
  • Bila ada yang memuja-muja kita, memuji-muji rambut kita, bermain-main dan membelai-belai rambut…thrill tak? 🙂
  • Bila ada yang baru kenal, yang kita interested tiba-tiba say “I sayang sangat kat you…” ….kita boleh tak balas, senyap je dan layan rasa thrill tu hahaha 🙂
  • Some of us, berlari-lari bila nampak laptop, tak sabar nak buka YM, nak chat dengan dia yang probably ada online…bukak-bukak, aduuuhh offline pulak, thrill jugak tu haha!!
  • Bila tackle-tackle tak dapat… “CIS!!…geram aku!” hehehe…thrill tuuu tak dapat yang kita pikat. Buat kita lagi nak pikat dia.
  • Milik orang, jatuh cinta dengan kita thrill tak? Uuhhh bahaya…tapi memang thrilling!
  • Bila kita keluar dengan pasangan kita, tiba-tiba ada pulak yang datang dari belakang dan pegang tangan kita sedangkan tangan kita lagi satu memegang tangan pasangan kita, uhhhh…takut, teruja, ngeri….tapi exciting giler!
  • Blind date? scary!!…but thrill giler. So exciting kan bila kita wondering je macamana la rupa dia yang sebenar.
  • Berchatting saban hari, saban malam…tapi tak jumpa-jumpa, tak kenal-kenal…tapi bila chat tu kemain lagi, macam dah 10 tahun bercinta 😛 …bayangkan tiba-tiba, esok ni adalah hari kita akan bertemu fuuuuuhhhhh……CRAZY!

Hehehe…I get thrilling only by talking about it! 😀

Well, to me all this adalah “The thrill of a lifetime” pengalaman yang tak dapat kita lupakan dalam hidup kita. Malah, jika kita selalu merasa thrill, wajah kita juga turut kelihatan begitu ceria sekali, ketrampilan kita juga akan bertambah menarik sehingga mengundang begitu banyak cinta!

Jadi kita kena ada thrill selalu, kena ceria. SEKIRANYA kita asyik fikirkan kegagalan, kekecewaan. Kita selalu bermasam durja, selalu marah, wajah kita seperti bermasalah je, kita tidak akan menjadi penarik kepada happiness, malah kita akan bertambah-tambah lagi gagal!

I hope I can never lose it, the feelings, the experience, the thrilling of it. Sedihnya, apabila terikat, bercinta, bertunang, berkahwin… semua ini hanya tinggal kenangan, tiada lagi kehangatan, tiada lagi semangat untuk berlari menjawab handphone, tiada lagi beriya-iya membuka chat space, tiada lagi mahu keluar enjoying the moment…tiada lagi thrill, kalau ada pun hanya dengan orang baru, MENGAPA? Hanya Tuhan saja yang tahu…

We can try to keep the faith, try to keep the thrill and hope for the best! But for now, “Let’s us shut up and drive!” 😉

Ikhlas dari,
Razzi Rahman @ Brother Love
www.razzirahman.com

37 Comments

  • naduya

    very nice….
    help me a lot…

  • Bie – kami boleh mendoakan you tetapi you sendiri kena sentiasa berusaha untuk membuatkan pasangan you sentiasa teruja!

    Niesa – Thanks and caya you lah 🙂

  • Aida – Sekiranya seseorang itu benar-benar menginginkan cinta, setiap gerak langkah dan keingingan untuk bercinta, PASTI cinta akan datang mencarinya dan hadir dalam hidupnya…

    So, jika you mahukan cinta… you kena banyakkan keingingan cinta dalam diri you, baru thrill 😉

  • Zaza79 – Salam, hmm tentang suami you ni I tak boleh lah nak kata apa sebabnya I tak kenal suami you. Tetapi, perasaan cinta kan seseorang walaupun kita sudah mempunyai kekasih, tunang, istei/suami itu ….memang boleh ujud! Tidak mustahil… Im sure you pun tahu berapa ramai orang yang kahwin ramai, dan berapa ramai yang curang…

    Tapi atas dasar kesihan atau tidak itu, kena tanya your hubby lah macamana. Discuss dan tanyalah. Minta dia sejujurnya berterus-terang…

  • salam bro…snoknye ble ade rse thrill tu,tp…the problem is i sti did”n have some one to couple with me….ya….mmg prasaamn tu pernah sy alami spanjang hdup sy mngikut situasi trtntu…..

  • zaza79

    Assalamualaikum Bro.

    Benarkah ada lelaki yang boleh jatuh cinta lagi dengan wanita lain selepas berkahwin? Sebab sekarang suami sedang mabuk bercinta dengan wanita lain dan dalam yang sama masih bersama saya. Saya rasa sangat terseksa dalam perkahwinan ini kerana merasai hati suami telah berbelah bagi dan saya tidak lagi merasa ikhlas dalam melayani apa jua keperluan suami.

    Adakah suami hanya kekal bersama saya kini kerana kasihankan saya semata-mata kerana saya lebih berusia daripada suami dan jika diceraikan belum tentu saya dpt menemui jodoh lain? Suami juga telah memaklumkan ingin berkahwin dengan wanita ini dan saya akan dimadukan.

    Pernah rakan saya memberitahu saya bahawa mungkin suami terus bersama saya kerana kasihan semata-mata dan sebagai mengenang jasa saya kepadanya sedangkan cintanya pula kepada wanita lain. Kawan saya juga memberitahu saya bahawa sebagai wanita yang berkahwin, jangan sesekali beranggapan cinta suami tu milik kita 100% kerana ada byk sebab lain suami terus bersama kita spt kasihan, anak-anak, wang ringgit dll. Benarkah begitu Bro?

  • salam bro..mmg thrill ar article bro razzi nie..haha…btw thanks bro…owez wish u luck..

  • bro dan kawan2 kat cini doa doakan lah agar thrill sy tu sentiasa ada yek hehe ..
    anwy thnks bro razzi

  • Ada

    salam bro…
    erm sesetngah thrill 2 sye prnah rse…
    tpie honestly thrill2 yg sye ghase 2 smuenye x kekal lme…

    myb dat’s y sye x jmpe lagie prnce chrming sye…
    x(

  • Ezme – Aktiviti menggali ek? hahaha…nga’a, nak gak tahu kisah si Put3 tu, macamana boleh tersengih sorang-sorang ni kan 😆

    My thrill story, memang banyak… half of the list dalam artikel tu adalah dari pengalaman I sendiri ler hoho 😉

  • sss – 🙂 macam passing bola kan, hayyo!

    bie – If you happy, I’m very happy for you.

    rynz – Thrill ni tak boleh nak buat-buat, itu yang I sedih sikit bila baca post you ni. Thrill kalau dah hilang selalunya tidak akan datang semula 🙁

  • Gadez – Hehe biasalah kalau thrill dah lari…feelings lari…caring lari, yang ada thrill dengan orang lain je la 🙂

    Muga you cepat-cepat punya thrill dengan orang baru lah pulak. Barulah happening!

  • ezme

    haluuuuuuu salam ceria Bro..

    jge2 put3 Bro dh nk mula xtvt mggali tu…ap kate u ckp kt Bro…hehehe

    syook oo kalu ade thrill ni..c put3 snyum sorg2…waauuu i pn sdg bt thrill kt tmn baru ni..hari2 nk rse thrill tu..hehe..

    msti Bro ad ksh ttg Thrill..shre la dgn ktorg..mnela tau blh “ceduk” cre Bro tu..hik3

  • rynz

    so far aper yang dia cite kat saya,dia cube untuk lupekan ex dia n try to ignored ape yang adik dia cube buat..tapi xtau la lama2 nanti..cinta jarak jauh ni payah jugak…jumpa pun cuma sebulan sekali..thrill pun cam dah kureng after tau prob dia..mcm maner nak wat thrill tu datang balik ek bro?
    🙂

  • erm bro best la tajuk bru bro nie..
    sy plak hari2 rasa thrill..
    hari hari jumpa .. kadang 2 sy takot sangat thrill tu hilang .. ermm kadang2 bukan trill tapi meluat ,hehehe.. entah sy pun tak paham macam mana ..ermm yg penting sy akan cuba buat sy thrill sentiasa bila bersama dia..

    sbb saya rasa dia yg paling terbaik untuk saya..

  • sss

    betul tu bro.. kalau kita mudah rampas hak orang.. nanti bila jadi hak kita orang lain jugak mudah nak rampas dari kita.. so, macam passing bola je! kalau macam ni, sure pasti pempuan murahan punya(senyum). jangan ada pempuan terasa plak, saya tahu 99% yg ada kat sini baik-baik belaka.

  • gadez

    salam..

    hye to all..:) well, gadez pn de pgalaman hilang thrill nie..n skrg hbgn tu tul2 dah berakhir..berakhir ble die terus terusan ignOre gadez… 😀 nak buat cmna ya x..org dah xsuka..

    mula2 dlu lain..gadez dmam sikit, batuk sikit, cepat2 byk gi klinik pe sume..skrg nie..dmam pnas pn die tak hirau..die da tul2 berubah n thrill tu tul2 da ilang..

    n tuk buka hati pada yg lain..entahla..thrill lari dah~

  • bestnyer – wo, masalah besar gak you ni kan. Hmm…ok, 1st of all, I nak tahu your wife ni you dah tak nak lagi ke?

    Since that girlfriend you dah cerai, talak 3 pulak tu kan, jadi sepatutnya tidak menjadi masalah lagi lah kan. Kalau ada ugutan atau ex husband treaten you with anything, buat laporan polis cepat-cepat!

    Same goes with your girlfriend tu sepatutnya buat laporan polis dan jumpa lawyer dakwa ex husband dia. Supaya keluar surat amaran ex husband tak boleh dekat…

    Dan I rasa, jalan terbaik adalah dengan merujuk ke pejabat agama islam…minta cara-cara untuk you mulakan proses perkahwinan you dengan girlfriend you tu. Also, kalau you nak bercerai dengan isteri also must refer ke khadi.

    Besides that, I rasa tidak ada apa-apa lagi yang boleh menghalang both of you kahwin, unless you all tak nak kahwin lagi, then itu masalah! 8)

  • Wawa – Nga’a wawa memang thrill 😛

    Rynz – Adik dia playing big part in his decision ke normally? If not, then nothing to worry. Better you buat baik giler dengan parents dia ke?? Masak best-best kat bapak dia 😉

  • bestnyer

    salam..bro lov..thrill saya ni lain mcm skit sbb saya bercinta dengan seseorang wanita yg agak sederhana orang nya tapi dia seorang yang cukup menarik bagi diri saya..salah satu sebabnya diri dia punyai keistinewaan yg saya cari selama ini..ke 2 gerak hati dan keinginan saya dan dia terlalu banyak persamaan..soal rindu tu jgn ditanya lah, mmng tak boleh nak kata..tak jumpa dalam sejam pun dah mcm anak ayam hilang ibunya..tentang kasih sayang lagi parah dan tak boleh disebut langsung..sebut je mesti nak jumpa..bila dah jumpa pulak, susah nak lepaskan..yang menjadi masalahnya ialah, dia milik orang iaitu isteri orang dan saya pula suami orang..ini mmng masalah besar..suami dia dan isteri saya pun dah tahu hubungan kami berdua..masalah mmng masalah sbb suami dia tak mahu isteri dia teruskan hubungan dengan saya, sama juga dengan isteri saya, dia tak boleh terima langsung kehadiaran orang ke 3 dlm hidup dia..kami dipaksa berpisah oleh suami dia dan juga isteri saya..yang menjadi masalah yg paling besarnya ialah suami dia telah jatuhkan talak 3 pada isteri dia tp masih tak mahu lagi lepaskan isteri dia pada saya..saya masih boleh sabar lagi..yang buat saya marah sangat ialah suami dia suka sangat belasah isteri dia..tapi saya tak mampu nak buat apa2..bukan saya tak mahu membela nasip kekasih saya tu dan bukannya saya takut dibelasah oleh suami dia, tapi saya dihalang oleh kekasih saya sendiri..dia kata dia sanggup diseksa daripada saya dibelasah oleh suami dia..saya tak ada pilihan lain kerana saya mmng selalu bersikap jujur pada dia..senang kata saya sentiasa ikut apa yang dia mahukan..tapi sampai bila bro?? tolong lah kami bro..apa yang harus kami lakukan..kami betul2 saling sayang menyayangi..kami tak pernah merasa cinta seindah ini sebelumnya..mmng benar kami sudah ada pasangan masing2 tp cinta kami ini terlalu indah dan bahagia sangat..kami selalu bersikap jujur dan setia dalam cinta kami ini..kekasih saya sudah pun mengakui dan bersumpah didepan suami dia bahawa dia amat mencintai dan terlalu sayangkan diri saya walau pun kami tahu ini adalah satu dosa besar kerana menduakan pasanagan kami..ttng isteri saya pula,sama juga apa yang saya katakan pada saya..

  • rynz

    thanx 4 ur advise bro..
    i’ll make sure that i’ll be the better than her 🙂
    tp yang xbestnye,adik bf saya ni baik gile ngan ex-fiance dia ni…

  • memang “Thrill”… hehehe 😉

  • SYA – Thanks beb, where have you been lama menghilang. Tak join BBL lagi 😉

    PUT3 – Penyakit senyum sorang-sorang ni bagus lah kan haha 😀 …ada yang tengah masuk daun la tu.

    EZME – Aihhh, macamana ni Ezme tahu I tak tahu ni Put3, siapalaaaa lucky guy tu kan. Bestnyer dia dah jumpa cinta!

  • IDALARA – Salam Ida, happy to know you masih feeling the thrill in your life. hmm…siapalah yang datang menterujakan hidup you tu hehe, hope everything is great tho’ 🙂

    RYNZ – Exfiance ganggu balik?? hehehe…macam-macam manusia ni kan. Masa masih dimiliki tak nak jaga betul-betul, now dah kehilangan, mulai lah nak balik… hmmm….okey, apa yang you boleh buat, BE BETTER then her in anything. You kena check semua perkara yang you can show you lebih baik. All the best!

  • PUTEH – You’re welcome! 🙂

    SSS – Yaaa…betul sangat tu, janganlah rampas milik orang ni. Memang thrill habis, tapi balasannya nanti pun sakit habis!

    SEXY SWEET LITTLE GIRL – Keep on smilling!

  • FINA – You’re welcome!

    RAIHANNA – Apa kata kalau you jangan dengar cakap dia. Just berkawan je dengan any new guy. Think of yourself dulu beb 😉

    DAISY – Losing the loved ones tak apa, ia akan buat you better person. Keep on searching, I’m sure you akan jumpa thrill tu balik.

  • ezme

    haluuuuuu salam ceria Bro n da geng:)

    put3> waah sengih sore2 ye ling..hihihi
    i noe..i noe..who da lucky man!! hehe dia dh dilamun cinta Bro..bgsla ling put3 i tmpang hepi u…

  • put3polaris

    salam bro…
    btl ckp cik sya tuh.. interesting la… :”)
    erm kan best lau panas selamanya hubungan tuh…
    ni suam2 kuku jer wat pe.. pas tu sejuk slalu.. ermm… x syok tul lau cm tuh an? hukhuk seday2..

    bro skrg put3 mcm tkene pnyakit syum sorg2.. mampuih lagu nih… tp happy la sikalang nih..
    TQ BRO TAS SGL NASIHAT N TIPS…

  • rynz

    salam..
    alamak..cam tau2 je bro ni..
    erm..actually,kitorang now wat PJJ in love..
    so jarang jumpa n boleh contact only weekend.
    bile jauh ni,thrill tu memang dah kureng ler.
    lg2 la now ktorang ader prob coz ex-fiance dia nak ngurat dia balik after divorce..
    so,what should i do?

  • salam brother luv yg amat saya kagumi..
    saya mng masih ada rasa thrill spt yg bro luv nyatakan..
    tapi yg lebih thrillnya bila ada seseorg dtg pada saya dan menyatakan kasihnya pada saya…tetiba dia yg dulu muncul kembali..dia yg sentiasa buat saya rasa thrill.dia yg tk pernah padam dari hati saya..aduh..berta sungguh..bagaimana mahu menyelesaikan..

  • sya

    salam bro…

    hi..lame kan xjoin =)

    i like this article…

    very ‘interesting’

    hhehehe..

    nice one Bro..

  • sexy sweet little girl

    Smile a lot while reading this. Don’t want to lose the undescribable feelings of excitement…so, ‘let us shut up and drive’ 😉

  • SSs

    kalau rampas kekasih orang biasa lah tu haha smile (gurau).. dan orang takleh nak rampas kekasih kita sebab kita takde gf huhu.. time camni best la.. tapi jangan kacau atau rampas bini orang,berdosa besar!

  • Puteh

    Salam, first of all thanks Bro Razzi coz emelkan artikel ni..erm, sekarang saya tengah merasai apa yg Bro ungkapkn sebagai ‘thrill’ tu..untuk pengetahuna Bro Razzi, saya telah menemui cinta yg saya cari2 selama ni..perasaan ‘thrill’ tu sentiasa ada setiap masa sejak saya bercinta dengan si dia..x pernah berkurang, makin bertambah saban hari..adakah ini yg mereka katakan cinta sebenar? well, I think so..excitednye bila nk berjumpa, teruja setipa kali berbual di telefon, tersenyum sendiri dpt mesej darinya, tenang hati bila berasa di sisinya rasa seolah-olah masa itu terhenti..hehe..anyway, thanks Bro Razzi for tips2 yg memang berguna tu..

  • Salam, Bro Razzi…
    Bab thrill ni, dulu ada gak la,tsenyum sorg2 mcm org x btul je, pkir pasal mamat sorg 2,tp skrg ni entahlah….
    Bg sy dah x banyak yg thrill skrg nie…
    Sbb org yg sy suka 2 dah btunang dgn org lain. frust pun ada gak. tp mgkin dah bukan jodoh sy dgn dia kot. nak wat camne kn.
    tp thrill gak la, sbb sy xtau sapa yg bakal jd pakwe sy plak. hehehe. skrg tgh dok usha yg lain plak…
    ok see you again…
    bye Bro…

  • raihanna

    mmg thrill part ni

    Milik orang, jatuh cinta dengan kita thrill tak? Uuhhh bahaya…tapi memang thrilling!

    bb sy nga mengalaminye skg
    sy syg kat dy , dy pn sm
    tp mslhnye both of us didn’t know it love or not
    dy ad gf pd ms y sm dy xnk lepaskn sy
    dy suruh sy cari bf tp pd ms y sm dy xbg sy msg ngn other people
    so how bro…. what do u think about us …
    sy mmg syg sgt2 kat dy ,
    tp sy xtahu mcm ane ….

  • salam bro..

    this is exactly what i need right now. penjelasan untuk something yang saya rasa, but i was just can’t find the word.. it’s a kind of losing excitement on my relationship.

    thanks! 🙂

    now kena fikir mcmna nak kembalikan thrill tu.. :/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending Posts

Edit Template

© 2023 Created with Royal Elementor Addons