Satu perkara penting untuk kita bersama-sama memikirkan persoalannya di sini ialah tentang sebuah perkahwinan. Sekali lagi bro ingin bertanya, tetapi kali ini lain macam sikit pertanyaannya…

  •  Mengapa anda ingin mencari cinta/jodoh?
  • Apakah tujuan anda berkahwin?
  • Apakah impian anda selepas berkahwin?

Cuba anda renung sekejap…adakah jawapan di dalam kepala anda itu adalah truly your answer? Or you not sure what is the answers? Seriously…I myself only can answer the first two questions…the third one…sampai sekarang ni duk termenung tanpa sebarang jawapan. You all yang singles…let’s say you kahwin…lepas tu? Apa impian anda selepas berkahwin?

Well, macam-macam jawapan boleh diberi…tapi adakah itu jawapannya? bro sendiri tidak yakin. Seriously, Im not sure… apakah impian I selepas berkahwin? is it because,

  • Mahu mempunyai anak?
  • Mahu menggembirakan pasangan kita?
  • Mahu hidup bahagia bersama pasangan?

That’s all? itu impian selepas berkahwin? dimana istimewanya impian itu?…so we back to square one…apakah impian sebenar selepas berkahwin? and maybe some of us, tak tahu pun mengapa anda ingin bercinta kan? apa tujuannya?

One thing for sure, when you go into a realtionship, kita semua inginkan kesempurnaan. Dan apabila kita bertemu so called ‘JODOH’ ….kita dikaburi dengan kegembiraan yang kononnya hidup kita akan perfect, perkahwinan akan bahagia, kita bakal disirami cahaya… he’s or she’s the one forever! ….sapa yang tipu kita? Diri kita sendiri… diri kita yang mahu percaya jodoh kita itu, complete us! jodoh kita menyempurnakan diri kita.

Macamana kita nak kata jodoh/perkahwinan kita itu akan sempurna jika kita sendiri tak tahu apakah impian sebenar selepas berkahwin? Sampai ada yang memilih-milih pula untuk berkahwin…yang tu tak perfect, haa yang ni baru sempurna. At the end…hancur juga!

Kepada yang single tu…just give it a shot laaa…tiada perkahwinan yang sempurna…pilih camana pun, you’re still not sure. All i can say is this…

“Tiada perkahwinan yang sempurna, tetapi kita boleh berusaha ke arah kesempurnaan itu dengan mengetahui impian selepas berkahwin.”

Ikhlas dari,
Razzi Rahman @ Brother Love
info@razzirahman.com



Apa komen anda? : [36] Comments