Kisah 3 Wanita

blog01

Seorang lelaki yang kebingungan untuk memilih wanita mana untuk dijadikan pasangan hidupnya telah menguji dengan bertanya soalan yang sama kepada ketiga-tiga wanita yang meminatinya dan juga yang dia cukup suka…

Soalan dari Lelaki :

  • “If I bayar flight tiket for you, and you naik flight dari KL, turun Kota Bharu. I datang ambil you kat Kota Bharu airport kemudian, kita drive down to KL together, interested tak?”

Jawapan :

  • Wanita 1 – Ah, malasss lah! Satu kerja pulak, you nak drive to KL, you drive je lah.
  • Wanita 2 – I sayang you, I suka you… tapi, itu membuang masa la namanya, NOT INTERESTED! Lebih baik you drive je to KL. I tunggu sini.
  • Wanita 3 – Wow! road trip, best… interesting! 😉

Lelaki itu kemudian terdiam seketika kemudian memikirkan kesemua jawapan wanita-wanita itu dan bertanya pada dirinya sendiri MENGAPA wanita-wanita itu memberi jawapan sedemikian. Konklusinya :

Jawapan Wanita 1 – Mungkin kerana dia pernah dikecewakan berkali-kali dan juga pernah berkahwin 4x before, probably umur sudah meningkat, dah tak ada masa nak relek-relek, baginya romantik-romantik, mungkin hanya membuang masa. Dia faham, kehendak lelaki itu sebenarnya adalah BUKAN untuk membawa kereta itu ke KL, tetapi sebenarnya adalah long drive, semata-mata mahu mengisikan masa bersama-sama wanita yang dicintainya. Tapi like she says la, “Malassslah!” 😛

Jawapan Wanita 2 – Tahap kefahaman wanita no 2 ini pula agak terpesong sedikit. Sibuk untuk yakinkan lelaki itu yang dia menyayanginya. Sedangkan dia tidak faham maksud sebenar apa yang lelaki itu cadangkan, apa yang didengar itu yang dipersoalkannya. Sebenarnya, jika dia pergi ikut rancangan road trip itu, dia sudah lebih menyakinkan lagi akan cintanya kepada lelaki itu. Now, dia terlepas peluang besar untuk lebih mengeratkan lagi perhubungan mereka. Keputusannya itu juga boleh membuatkan perhubungan mereka renggang… 😉

Jawapan Wanita 3 – Apa yang sebenar difikirkan oleh wanita ini adalah, “I memang suka lelaki romantik dan a road trip and a long journey just the two of us, bagaikan kembara asmara, pastinya akan menjadi satu kenangan terindah buat kita berdua.” Dan…tentu saja dia menghabiskan jawapannya dengan, “Wow! road trip, best… interesting! YES, I’M INTERESTED…JOM!”

– Jelaslah Wanita 3 sememangnya amat memahami konsep percintaan, yang mana …

BUKAN PENTING apa yang kita hendak buat, tetapi yang penting adalah MELAKUKAN BERSAMA-SAMA dengan insan tercinta.

Malah bukan senang mendapat peluang untuk MELUANGKAN MASA BERSAMA-SAMA, bila dapat, gunakanlah masa itu untuk mengeratkan lagi perhubungan, pastinya ia akan menggembirakan.

Yang ramai wanita tidak faham, especially bila sudah lama bersama di dalam perhubungan, mereka kurang mahu berusaha untuk mengeratkan lagi perhubungan itu. Well, bukan wanita saja la kan, sesetengah lelaki pun sama juga. Namun, sekiranya ada lelaki yang mahu berusaha untuk happy-happy dengan anda yang disayanginya, hey… why not join in la kan, takkan bosan punya jika sama-sama cinta, yang membosankan apabila kena buat dengan orang yang tidak kita cintai atau tidak sukai.

Jadi, kita kena fahami insan sebagaimanakah yang mengerti dan memahami konsep percintaan yang sebenar. Jika sedari awal-awal lagi, sudah punya tahap kefahaman yang selari, ianya akan mudah mewujudkan perhubungan yang membahagiakan. Kalau tidak faham atau sesetengah tu sengaja tidak mahu faham serta malas untuk belajar dan mengenali pasangannya… pastinya perhubungan dengannya nanti BORING, malah dia bukanlah pilihan yang terbaik! –

“Don’t waste your time waiting for someone that don’t appreciate spending time together with you!”

  • Akhirnya, it’s so terang benderang la kan, lelaki itu memilih wanita yang ke 3 untuk menjadi pasangan hidupnya!

p.s. : Ingin mengetahui kesemua karya Razzi Rahman dengan lebih lanjut? – klik di sini

Love,
Razzi Rahman @ Brother Love
www.razzirahman.com

Klik like and Share this article at your facebook…

Share This Post

Share this article

Comments

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *