Minda Ingin Bercinta…

 Ditulis Oleh : 

Razzi, Dini, Leo, Azwa, Lizz, Samara, CeQda, Shed…anymore??

IQ 180, “Melangkaui batas manusia biasa!” Itulah ayat yang selalu ayah aku gunakan. Itulah juga yang sering diheboh-hebohkan kepada seluruh kampung, malu aku.

Anaknya sangat bijak…berpelajaran tinggi dan best student…itulah kata-kata ayah selalu. Cukup-cukup bangga setiap kali bercerita. Sedangkan aku duduk diam di situ seperti satu objek. Bahan untuk mereka berbual dan merasa hairan.  “Ya IQ aku tinggi …tapi aku hanya budak biasa je!”

Cara mak lain pulak, tapi tetap merengek bercerita dan berbangga dengan anak lelaki seorang dia ni yang bagi dia cute, comel, manis… “Oh God Ma…I’m a boy!” Soalan yang selalu sangat ditanya pada aku pula, “Irman dah ada girlfriend belum?…pilih yang manis-manis tau…cepat-cepat sikit…mak sunyi!” …huh!, nak aku cepat- cepat ada girlfriend tapi sebab nak temankan dia.

Namun, akhirnya saat yang aku tunggu tiba jua…saat dimana aku dan mak juga ayah akan berpisah. Pada usia yang agak muda, keputusan exam aku memang terbaik, aku telah ditawarkan untuk menyambung pelajaran ke sebuah Universiti. Di situlah aku mulai mengalami berbagai perubahan yang tidak pernah aku terfikir. Di situ jugalah aku mulai meminati seorang gadis bernama, Salina. Di situlah juga segala-galanya bermula, inilah kisah aku…

Jom bikin e-cerpen : LIBRARY

New Logo

Share This Post

Share this article

Comments

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *