March 2016


gambar_blog22

Mengapakah begitu benci pada isteri yang dinikahi? Apa yang telah terjadi? Kemanakah hilang rasa cinta dulu? Sudah lupakah betapa tergila-gilanya sewaktu belum dapat memiliki isteri anda dulu? …kalau diingat kembali segala sejarah lama, kisah-kisah dan pengalaman sewaktu mula nak kenal, mula bercinta, rindu serindu rindunya, tak mungkin seorang suami itu sanggup membenci isterinya, jauh sekali mahu berpisah!

Hancur luluh hati seorang isteri apabila dia yang dulu asalnya, tidak mahu bercinta, tidak mahu membuka hati kepada mana-mana lelaki, tetapi dek kesungguhan yang ditonjolkan, usaha dan usaha lagi yang berpanjangan, keringat yang kering berjalan untuk berjumpa wanita pujaan, akhirnya hati terbuka untuk bercinta dan akhirnya menerima sebagai suami tercinta… (more…)



Apa komen anda? : No Comments


gambar_blog21
Orang tua-tua kata kalau tak cemburu tak sayanglah tu… kerana cemburu tandanya sayang!

Dalam pemerhatian saya dan melalui pengalaman sendiri, ada kebenarannya ya. Sebab, dolu-dolu la kan masa muda-muda remaja, memang boleh rasa ‘berat’ sangat cemburu saya ni hehe… sebab berat, padat, dan sendat je dada ni kegeraman dalam cemburu, adalah kerana pastinya cinta sudah mendalam dan rasa tidak mahu berkongsi dengan orang lain suku sakat mana entah kannn…

(more…)



Apa komen anda? : No Comments


blog_image03

Apabila ramai yang bertanya Razzi, samada nak tunggu atau nak berlalu… teringat saya dengan 2-3 couple sebelum ini yang berada dalam situasi yang sama. Apa yang saya sendiri lihat dalam perhubungan mereka, nak kata benci, ada jugalah bencinya, tetapi masih banyak sayang dan pastinya masih teramat cinta kepada pasangannya yang telah bertahun-tahun lama bersama.

Tapi masalah yang hampir sama dihadapi dia, adalah pasangannya itu tak jaga sangat perhubungan mereka, cara layanannya pun sudah tidak semesra dulu. Tutur katanya juga agak kasar dan tak menjaga hati… dan biasalah kan, bila akhir akhir sekali, apabila dapat tahu pula dia ada ‘berkawan’ dengan seseorang… lagilah senak dada tak terhingga. (more…)



Apa komen anda? : [2] Comments