Naluri wanita

naluri-wanita

1 soalan yang sama dan selalu Bro Razzi kena jawab berulang kali dari wanita adalah, apabila wanita itu, TERASA pasangan dia curang…atau merasa pelik akan perubahan boyfriend atau suami mereka. Seperti tidak biasa dan terasa seolah-olah seperti ada sesuatu yang amat berbeza sekali.

YOU SEE… Kaum wanita, selalulah percaya kepada naluri anda sendiri yang berhubung dengan minda anda. Kerana naluri wanita amat kuat bagaikan berkait dengan lelaki yang akan atau bakal dicintai. Lebih-lebih lagi kalau sudah ada rasa sayang. Kalau sudah berkahwin, lagilah kuat ikatan nalurinya.

Jadi, untuk anda mengelak dari terkecewa atau berduka, fokuskan betul-betul pada perasaan dan  naluri anda. Cuba rasakan hati nurani pasangan lelaki anda yang sebenar-benarnya.

Tip Brother Love : Cuba hela nafas yang panjang, pejamkan mata dan perlahan-lahan rasakan apakah naluri anda berkata – apakah dia jujur, ikhlas atau sebaliknya. Selami jiwa dan minda anda sedalam-dalamnya, rasakan, tanyakan….

  • “Apakah dia jodoh aku atau dia hanya menyinggah di kala sepi sahaja?”
  • “Mungkinkah dia bukan untuk aku?”
  • “Apakah dia bakal pasangan aku untuk selama-lamanya?”
  • “Apakah aku akan terkecewa cinta lagi jika aku teruskan bersamanya?”

Sebenarnya, setiap kali hati anda mulai bertanya, itu bermakna, naluri anda telah menggerakkan deria rasa dalam diri anda. Maka rasailah ia dan percaya kepada naluri anda, percaya kepada kuasa minda anda.

Jika anda kuat rasakan yang dia menipu…mungkin dia benar-benar menipu. Jika anda rasakan yang dia bukan untuk anda, mungkin benarlah dia bukan untuk anda. Maybe ianya susah untuk anda membuang perasaan minat atau sayang kepadanya yang telah lama anda minati. Tetapi, hey beb…you have to learn to accept it!…

“Some things…are not meant to be!” Kita cuba buat macam-macam, kita usaha apa sahaja, tetapi kita tetap tidak berjaya. Itu bermakna kita kena tukarkan arah perjalanan hidup kita.

Malah, mungkin kita kena ubahkan cara pemikiran kita. Kita kena cuba hidup baru…Hanya mungkin setelah kita melakukan perubahan itu, jodoh akan hadir di dalam hidup kita, insyaAllah!

Tetapi jika gagal juga di dalam cinta, you kena be happy…kerana you sudah menghampiri kejayaan! Itu yang selalu terjadi kepada bro Razzi tau, Setiap kali saya gagal bercinta, kehilangan orang saya cintai, Tuhan pasti akan menemukan orang lain yang jauh lebih baik dari sebelumnya!. So..untuk anda? saya pasti pemberian Tuhan tetap sama!

p.s. :- Artikel ini dipetik dari salah satu tip dalam buku saya 101 Nota Cinta. Jika anda ingin mendapatkan lagi nota-nota cinta yang lain yang pasti membantu dan memberi semangat di dalam perhubungan anda, sila klik di link ini –> http://www.razzirahman.com/buku

Salam Hormat
Razzi Rahman @ Brother Love
www.razzirahman.com

13 Comments

  • mielyan rahman

    betulla bro razzi..naluri ppuan mmg kuat kan. sy penah terasa..kuat..yg sy mcm xkn jmpa dh bf ay tue..mase tue bln 4..last jmpe die..sy ngis2..cm xnk lepas die pg..die pon pelik ngan sy..sbb xpenah cmtu..sy time tue..siap buat agreement..yg die akan dtg blik jmpe sy bile smuanya dh settle..uhuhu..ntah pape..haha.. upenye betulla..mase bln 5-6 ktorg nk jmpe..xdpt jmpe..ade je hlgan..smpai bln 7..ktorg ade mslah..2 mgu cmtu.pastu break..bile igt balik..mmg..perasaan tue ade..cume kite xsdar..smpai la..bnde tue btul2 blaku..dn skrg nie..sy naluri sy kuat mgatakan sesuatu jgk..tpi biarlah rahsia dlu..kalu xjadi knytaan kang..malu plak..kalau jadi kntaan..sy komen lagi skali kat sini.. 🙂

  • cinta buta.

    SAlam,maaf yea,sy nk tnye sesuatu la kt bro.hati sy tngh brblah bgi,antra 2 lelaki..dua2 sy syg tp sy xtau nk buat mcmner.

  • Nor Fatimah

    Bagi sy cinta 2 kadang sukar untuk difahami. Mudah hadir mudah hilang. Sy pernah bercinta, putus cinta dn mmg sakit tapi taklah lama sbb fikir rugi kecewa lama2. Kemudian cinta 2 hilang tak tahu mana. Cinta pada allah kadang lupa tp sentiasa ada dan tak pernah hilang. Tak pandai nk ckp tp mmg bagi sy cinta 2 mmg payah utk dimengertikan

  • acik mie

    Salam bro..mcm mana kalau sebaliknya.sy plk yg perlu pejamkan mata dan fikirkan hubungan sy dgn dia x kemana.sejak dia bgtau keluarga dia nak dia kawin dgn seorg ahli perniagaan.hubungan dia dgn sy jd acuh x acuh shj.bila sy tanyakan pd dia,alasan dia xnak kecewakan permintaan kedua org tuanya.sedangkan perkahwinan pertamanya juga atas pilihan keluarganya juga bertahan selama 3 tahun shj.pengalaman sepak terajang dah dia rasa.tapi dia ttp mahu ikut pilihan keluarga juga utk kali kedua ni.dia xnak perjuangkan hubungan sy ni.dgn alasan keluarganya ttp mahukan ahli perniagaan tu.habis selama ni dia hanya gunakan sy utk memenuhi ruang2 kosong di hatinya shj.minta pencerahan bro razzi mslh sy ni.mmg sy cuba lupakan dia.tapi hingga skrg dia masih hubungi sy tanya khbr sy.kalau dh kata x suka sy blah je la..

  • ntyana

    Sedih baca artikel ni. Saya rasa boifren saya ada pompuan lain. Sy cuba utk buang dia dr hati saya. Tp payah.

  • englishmind

    nice knowing u too,dear bro razzi…

  • Reza – thanks for sharing your thoughts.

    Englishmind – Syarah, nice knowing you dear. So glad that my writing can do a little thing is your life 😉

  • IEZA – 🙂 hehe funny lah you, you tanya and then you jawab sendiri.

    Obviously you know whats going on and knows how to handle things around you actually kan. Cuma sometimes tu kita saja-saja nak ikut je rasa hati.

    My advise, go ahead feel how you want it to feel, as long as benefits you okay? 😉

  • englishmind

    welcome bro razzi.call me syarah.your writing really inspiring myself.

  • Memang payah pada permulaan untuk menerima hakikat yang orang tersayang tak terima cinta kita lagi…

    Persaaan manusia mudah berubah2….. so bila dia dah tak suka… happy kan diri dan cari yang lain..

    Kepala pun tak sakit… hakikatnya bersedia untuk di tinggalkan pada bila-bila masa kerana suatu masa nanti semua orang akan meninggalkan dunia yang fana ini….

  • - ieza -

    bro… i dah lama rasa yang hubungan i dgn bf i tak kan kemana… apa yg bro tuliskan tentang apa yang berada dlm jiwa dan minda.. semuanya tu dah i tanya pd diri i sendiri.. i rasa bodoh sgt sebab mengharapkan sesuatu yang mmg pasti takde.. kdg2, i rasa i dpt buang dia terus dari hidup i.. tp bila dia muncul balik, perasaan benci yg selama ni i pendam.. tak dpt i luahkan… i mmg nak mulakan hidup baru, dgn org baru… tp mcm mana i nak pastikan yg dia betul2 takde lg dlm hidup i ni… complicated sgguh apa yg i rasa ni.. selagi ada dia, i tak boleh nk pandang org lain.. (well, sebenar takde lah rumit sgt kan.. kekuatan dalaman tu perlu ada nak buat semaua ni… cuma takut nak terima hakikat yg dia bukan lg sebahagian dari hidup i..)

  • Englishmind – What shall i call you ya, lama dah I tanya… tak nak pakai teka-teka kan, nak la tuan empunya diri yang cakap. 🙂

    Anyway, I do really appreciate sangat your support yang tidak putus-putus. Thank a lot ya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending Posts

Edit Template

© 2023 Created with Royal Elementor Addons