10 tip Keyakinan Cinta

lovefist

Apabila kita bercakap tentang keyakinan di dalam perhubungan mungkin tidak ramai yang betul-betul yakin dengan perhungan mereka. Atau mereka ingat mereka yakin walhal masih banyak perkara yang agak samar-samar tentang masa depan anda berdua.

Di sini Bro Razzi senaraikan 10 tip keyakinan yang ada di dalam sesebuah perhubungan yang selalunya akan berakhirnya dengan sukses. Ini adalah kerana kedua-duanya telah menyumbangkan keyakinan, lalu pasangan merasa amat-amat yakin… very sure that she/he is THE ONE! – JIKA ini tidak ada, mungkin itulah sebab-sebab anda tidak merasa yakin dengan perhubungan anda.

10 tip keyakinan cinta :-

  • 1. Apabila perhubungan itu benar-benar tertanam dengan keyakinan yang mendalam, masing-masing sudah tahu apa yang nak dibuat, faham apa yang dirasai. Keyakinan itu membuak-buak di dalam percintaan itu dan membantu perhubungan kita lebih erat.
  • 2. Walaupun berjauhan, terasa dekat dan tidak ada sebarang masalah tentang perhubungan jarak jauh sebab masing-masing memberi sepenuh keyakinan terhadap diri mereka. Inilah yang penting anda perlu ada. Kerana JARAK hanya geografi saja, bukan penentu kejayaan atau kegagalan.
  • 3. Rancangan perkahwinan masa depan juga terang benderang dan sudah mempunya tarikh yang tepat, 9-1-2015 contohnya dan semua persediaan are done an ready. BUKAN “kita bertunang bulan 6 tahun depan ya”. Itu amat tidak yakin dan tiada kepastian. Tahun depan it can be 2015-2017, bulan juga boleh diubah bila-bila masa, sedar-sedar sudah 5 tahun menanti, KOSONG! So hati-hati…
  • 4. Tidak ada lagi masalah penerimaan kaum keluarga. Kerana semua sudah selesai dan sudah dibincang dengan jelas. Tiada lagi tak puas hati, tiada lagi rungutan!
  • 5. Settling down di mana? Juga anda berdua sudah yakin dan confirm akan menetap di Kuala Lumpur contohnya. Siap tahu di Kuala Lumpur area mana, rumah yang macamana, kalau condo tingkat berapa dan sebagainya.
  • 6. Perkara simple seperti makan dan minum anda berdua juga saling yakin dan awal-awal dah tahu bila saja anda belikan dia pasti akan suka. Kalau ini pun tak berapa nak tahu tu it’s a sign agak kurang keyakinannya.
  • 7. Sangat tahu apa yang dibenci dan perkara yang paling disukai juga menandakan anda atau dia yakin dengan perhubungan cinta anda berdua.
  • 8 Yakin dengan pendapatan masing-masing. Tahu siapa belanja banyak mana dan faham siapa yang belanja lebih dan adakah pasangan akan bantu dari segi kewangan. Tahu tanggungjawab masaing-masing dalam perbelanjaan harian nanti. Ini very important untuk punya keyakinan yang tinggi dalam hubungan cinta yang akan membawa kepada perkahwinan!
  • 9. Faham dan redha dengan sejarah hitam pasangan. Dan pasangan anda pula tidak lagi mahu membicarakan kisah lalu dan anda berdua cukup yakin walau berapa hitam kelam dan gelapnya masa silam masing-masing, tetap menerima dengan redha dan sesungguh hati.
  • 10. Dari segi kepercayaan dalam agama, anda dan dia cukup yakin dengan didikan agama. Oleh kerana itu anda punya kepercayaan penuh kepadanya yang dia tidak akan merosakkan perhubungan anda berdua dengan masalah akhlak, kecurangan, penipuan dan maksiat. Kesemua dosa-dosa berat ini dipandang serius bukan boleh dibuat main-main. Inilah yang menyakinkan perhubungan cinta anda berdua. Kalau soal agama pun dipandang remeh… itu yang tak berapa nak yakin tu.

Basically saling faham dan memahami serta saling mahu menjaga hati dan perasaan masing-masing adalah kunci utama untuk sama-sama merasa amat yakin yang both of you are the right choice!

Not knowing it seolah-olah anda tidak tahu keseluruhan perhubungan itu dan oleh kerana itu, tanpa anda sedari anda sebenarnya tidak berapa yakin yang pilihan anda tepat atau tidak.

Not knowing the truth juga menandakan anda mungkin tersilap pilih.

Kalau baru-baru lagi let’s say sebulan dua, still okay tapi kalau dah bertahun-tahun bersama tak tahu benda, anda didatangi pula perasaan kurang yakin, dan tertanya-tanya… that’s not a good sign!

Cuba anda renung-renungkan semula adakah anda dalam kemusykilan dan tertanya-tanya samada dia adalah pilihan yang tepat? Jika ya… Well mungkin itulah jawapannya yang berkemungkinan besar anda tersilap membuat keputusan. Sedihkan, I know…but maybe dia sesungguhnya bukan jodoh anda la tu… ada la hikmah di sebaliknya yang Tuhan ingin tunjukkan kepada kita…

Sesungguhnya mereka yang sudah menemui pasangan yang benar-benar cinta, dia akan merasakan benar-benar yakin dengan pasangannya itu.  Akan tetapi untuk menemui pasangan yang sebegini selalunya sesebuah perhubungan itu haruslah mengambil masa yang lama dalam mengenali antara satu sama lain secara luaran dan juga dalaman… Ianya bukan satu kerja mudah dan bukan mengambil masa seminggu dua maupun 3-4 bulan, tetapi ianya akan mengambil masa bertahun-tahun!

Lalu tabah dan bersabarlah dalam Membina sebuah cinta dan kehidupan yang menyakinkan serta membahagiakan. insyaAllah!

Love,
Razzi Rahman @ Brother Love
www.razzirahman.com

Share this article at your facebook…

p.s. Miliki 3 ebook Pakej istimewa : – Koleksi 3 ebook cinta popular – KLIK DI SINI

Share This Post

Share this article

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *