Apa Lelaki Mahu? #1

Ebook razzi rahmanIsu kali ini memang berat sebelah πŸ˜€

…kerana, segala-gala yang kita nak bincang kat sini adalah apa yang lelaki mahu. BUKAN apa wanita mahu. Wanita punya lain kali πŸ™‚ Mengapa bro nak bincang topik ini??…, cuba kita renung seketika…

Ramai yang bertanya Bro Love, especially kaum wanita…”bagaimana nak buat kekasihnya lebih sayang padanya?”, ramai juga yang bertanya, “bagaimana menambat hati lelaki?” DAN “mengapakah lelaki suka kecewakan wanita?”

Well…my answer is, Sometimes (selalunya lah bukan sometimes) πŸ˜€ Wanita terlalu ego dan pentingkan apa yang dia mahu, dan juga wanita lebih pentingkan hati dan perasaannya sendiri lebih dari pasangan lelakinya (Bukan wanita di blog ini lah…wanita di luar sana) πŸ™‚ DAN wanita juga jarang sangat pentingkan APA LELAKI MAHU!

SOLUTIONS : Sekiranya wanita tahu APA LELAKI MAHU, kemudian wanita lakukan segala-gala yang lelaki itu mahu, bahagiakan lelaki dengan apa yang lelaki itu mahu, PASTI nya, lelaki itu akan menyayangi wanita itu lebih lagi kan? Perhubungan cinta anda akan lebih bahagia, kan?! Bila si Lelaki happy, puas dan dapat apa yang dihajatinya, PASTI nya lelaki akan terus setia dan melekat kepada wanita itu saja, kan?! πŸ˜‰

Peringatan :

Kalau wanita buat segala apa yang lelaki mahu, baik, penyayang, tidak ego, setia, tidak mengongkong, pandai mengambil hati dan sangat mengambil berat….TETAPI lelaki itu tetap main kayu tiga juga, curang juga…itu bukan lelaki! (Ini kira dah terkeluar dari topik perbincangan) πŸ˜‰

Artikel ini lebih kepada pasangan yang sudah bercinta dan sudah berkahwin lah… (NO MAKSIAT PLEASE!)

Apa yang bro maksudkan ialah perkara-perkara biasa contoh seperti wanita mesti :-

  • Bijak bergaul bersama kawan-kawan kekasih/suaminya.
  • Mesti memberi kebebasan
  • Wajah sentiasa kelihatan menawan
  • Bau nafas kena selalu segar, bau badan kena selalu wangi
  • Rajin mengemas rumah
  • Pandai memasak masakan kegemaran pasangannya.
  • Bijak memuji dalam menegur
  • Pandai membuat kejutan hadiah
  • Selalu memanjakan pasangan
  • Menghormati keluarga pasangan

…dan seumpamanya! Perkara biasa, harian dan nampak mudah tetapi sangat penting bagi lelaki. Jika WANITA sangat mementingkan 10 perkara apa lelaki mahu yang tertulis di atas, PASTI lelaki akan terus cinta dan sayangkan wanita itu!Β 

So, dari sini…bro ingin lihat pandangan anda semua, dan kalau boleh bro nak tahu juga…

  • ApakahΒ yang LELAKI MAHU dari WANITA sebenarnya? List down berapa banyak yang anda boleh… πŸ™‚
  • Mengapa lelaki suka mengecewakan wanita?

39 Comments

  • jieya

    i’m a girl . sorry entry dah lama baru saya comment . act , being a girl . its complicated if kita tak pandai nak pujuk pasangan . kadangkan rasa bodoh bila still sayang dia . saya taktahu apa yang dia nak dalam hidup dia . dia kata dia sayang saya , cinta saya. tapi bila gaduh dia selalu label saya nihh bodoh . sebab tak faham apa dia nak . yes . admitted saya tak faham . saya dah cuba buat macam macam . saya taktahu apa lagi yang dia nak . saya rasa nak tinggal tapi saya cinta dia . mohon nasihat saya .

  • layla

    dlm hal ni family sy tak salahkan sy..dia salah kan suami sy yg xtau nk jga sy..kalo sy msh bersama dia truskan hbungan ni..sy tkt..sy tkt dikecewakan lg…da ckup perit sy asekan selama ni..:(

  • layla

    urm kisah sy ni..rumit sgt…sy da berkahwin..2thn lebih..suami 24 sy 25..kami akn bercerai…punca maslah sbb suami xtau nk hrgai sy..xtau tanggungjwb sbg seorg suami..sy byk mengalah..pernah kna pukul sampai lebam2 bengkak2..sy cuba trus menyayangi dia..sehingga la ada seorg lelaki muncul dlm hdup sy..yg amat..amek berat pasal sy..kalo sy nk beli brg dpur selalu g gan dia..mnta tlong dia..suami kalo ajk xmo..dr situ sy jtuh hati kt dia..skrg kami bercinta wlaupn sy blom bercerai….si dia lbh tau menghargai sy..sy pn xtau la sampai ble sy gan si dia trus bersama mcm ni..even kalo sy cerai pn..xtau la dpt nkh ke tak gan dia..sbb mslhnya family dia plak..urmm

  • AYURAUDHOH – itu sudah cukup bagus, it shows your boyfriend betul-betul sayangkan you. To show appreciations ni banyak… tetapi jangan TERLALU sangat pula nak show kat dia, nanti dia rasa dia dah miliki you. Biarkan dia terus begitu, show sikit-sikit sudah hehe, baru lah sentiasa hangat.

    One of the things you boleh buat, yang paling simple is by words! – Cuba you fikirkan words atau perkataan yang tak pernah lagi you sebut pada dia. Say it to him. Or you can always write to him too.

    Another thing, you kena spy sikit, tengok apa yang paling dia suka. BELI/BUAT for him.

    Lelaki suka MAKAN! So, masak atau belikan favourite food/dessers for him is great enough! πŸ˜‰

    Wahh banyaknya I bagi tips kat you hahaha…

  • ayuraudhoh

    salam bro..ummm…baru2 nih..boyfriend sye tolong sye even asaimen dye banyak…how can i appriciate his effort by sacrifice his time … do help me..i want he felt the appriciation by me??

  • MAWAR – Ada macam-macam sebab tu, mungkin dia tidak boleh terima tu sebab dia kurang yakin dengan penampilan dirinya sendiri atau kewangan yang tidak mengizinkan.

    Mungkin juga dia hanya menggunakan alasan tu kerana sebenarnya dia sudah berpunya?

    Tiada lelaki yang tidak mahu memiliki wanita jika dia benar-benar inginkan wanita itu walau apa saja yang menghalangnya!

  • MawaR CintA

    salam…bro..juz nk tye…sye ade b’kwn dgn seorg lelaki ni….yg sye xfhm die kate die suke saye tpi dlm mse sme xleh nk mnerima…dy tkut dkecewakn lagi & x p’cya pada prempuan stlh 2x d’permainkan…dlm mse sme still msej sy stiap hri x kire waktu…ape yg laki ni mahu bro??

  • Sedarlah cepat-cepat dan keluar dari perhubungan yang penuh dengan tipu daya ini beb… JANGAN BUANG MASA, nanti sedar-sedar you sudah tua, tapi masih keseorangan lagi…

    Masih ramai lagi lelaki lain yang betul-betul menghargai wanita. Be smart!

  • aku yg tersakiti

    sy sdh bcinta dgn dia setahun lbh dan dlm diam ktika kami bjauhan dia dah ada pmpuan lain…sy cba btahan dan biar trus diduakan dgn hrpn dia akn brubah dan kembali kpd sy…pmpuan tu tahu hbgn kmi dan dia ttp jg nak mlekat dgn kekasih sy..
    skrg dah 3thun lbih kami bsama dan dia ttp dgn pmpn tu..dah byk kali dah sy mgalah dan ingin biar mrk bsama ttp dia ttp sja bg sy hrpn..sy pun btmbah smgt nak btahan dgn hbgn bgini smpai mrk ptus..

    sy xtau apa yg dia nak dr sy..dia boleh sng2 kata nak ptuskan hbgn dgn sy ttp bla sy kata xnak dia stuju. kjp lyn dgn baik kjp tak..kdg2 sy rasa dipergunakn bila dia dtg bila dia plukan duit dan sblm dia bknlan dgn pmpn tu dia xpnh mnta duit pun dr sy. bila kmi bgaduh dia pndai lmbutkan hti sy dan plg sy xsuka bila dia balik2 ckp nak break dan sy xnak hbgn kmi kmbli ok dan dlm msa dua hr sj fkiran dia brubah kata nak break..

    sy sgt sakit hati dan btl2 xfhm dgn dia sbb dgn mudahnya kata nak ptus dan xdpt truskan hbgn dan pilih pmpn tu, dgn mudahnya dia dah lupa apa yg sdh dia katakan dan apa yg sdh sy lakukan utk dia..sy juga sering mgalah dan dgr kata dia. sy tahula hbgn mrk lg rapat kan tggl sekampung..siap kongsi fb dan xsedar ke sy bole lhat gmbr msra mrk..

    en Razzi rsa dia sdg mpermainkan kdua2 pihak atau tak??sy rsa dia lbh mmilih pmpuan tu tp knp masi mncari sy..dan tu buat sy rasa susa nak lpskan dia dan tlalu cinta. apa yg llki nak sbnrya??

  • balqish

    salam..saya masih belum kahwin, tapi dah ade pengalaman bercinta.mgkin tak de lah layak mana nak beri komen sgt,tapi saya sekadar nak share kpd yg berminat.
    tips en razzi bagi mmg sgt berguna, simple and direct..saya sgt suke. πŸ™‚
    pengalaman mengajar saya bhwa lebih baik kite kalah dalam berkata-kata, tapi kite menang utk tambat hati org yang kite syg..bertikan lidah tak bawa ke mana.betul kite patut pertahankan maruah dan sbgnye, tapi kalau menimbulkan risiko kehilangan org yg kite syg tu kan lebih sakit?..sakit gile..
    mata & hati kite nmpak pasangan tak hargai diri kite,jadi kite tak bahagia.tapi sbnarnye, kite nak bahagia atau tak, tu pilihan kite, bkn bergantung kat org len..kalau lah kite ‘gantung’ kan bahagia kite kat pasangan, sampai ketua kite akan kecewa..
    lelaki mmg unik.saya belajar, lagi byk saya mengalah, lagi byk kasih syg & phatian yg saya dpt.lelaki jahat mana pun pasti akan cair dgn wanita yg selalu merendah diri dan mengalah.mereka tak fikir dua kali untuk berubah menjadi lebih bertanggungjawab..
    wanita yg dah bersuami, manjakan suami, mengalah untuk suami dpt pahala besar.dlm masa yg sama merangsang hubungan ke arah positif.
    parents saya bercerai..kesannya, bukan mereka je yg sakit, anak2 pun sakit.seluruh keluarga pecah belah.belum lagi org mengata, kekuatan dalaman hilang, smngt utk berjaya lesap mcm tu je..tak payah laa lalu ape yg saya lalu, walaupun sekadar sebagai anak je tapi tetap perit..

  • airrel

    EN RAZZI –
    wow… hebatnye pandangan en razzi..
    ok saya berkawan dulu dgn dia 1 tahun…

    point2 en razzi sgt menarik..sama seperti point2 irfan khairi dlm blognya..

    en razzi JUTAWAN CINTA ;p

  • AIRREL – Yang bagus nya you dapat rasakan perasaan mencintai seseorang, tetapi I rasa better you berkawan lama-lama dulu dengan dia, tengok jika you boleh menerima cara dan kahidupan dia.

    Jatuh cinta mungkin mudah apabila bertemu dengan gadis yang dapat memuaskan hati dan jiwa kita, tetapi untuk menerima segala-gala baik dan buruk tentang dia mungkin agak sulit dan susah.

    Jadi, adalah sangat bagus jika Airrel dapat mengambil masa untuk berkenalan dengan lebih mendalam dulu sebelum serius bercinta. All the best!

  • airrel

    assalam en razi…

    10 perkara diatas memang biasanya lelaki nk sgt2 dari seorang isteri/kekasih…

    saya dulu jahat sikit,seorang perempuan GRO yang amat cantik telah mencium,menghisap, menjilat dan menggomol seluruh muka,leher dan dada saya selama 20 minit….dia pandai sangat2 buat ‘benda’ tu….

    lantas MASA TU JUGA SAYA JATUH CINTA PADANYA…

    saya tak jatuh cinta pada wajahnya yang amat cantik tu krn dia GRO….

    tapi saya jatuh cinta krn DIA TAHU apa yg lelaki mahu dari wanita…..!

    bila saya pulang ke rumah,saya selalu teringatkan dia….sejujurnya saya termengalir air mata dan bercakap pada diri ”inilah cinta yang aku cari”

    >>apa pandangan En razzi?
    harap sangat En razi boleh komen……

  • salam Mirza,

    i may not be the right person to advice.
    but i can understand ur frustration.
    however, u sounds like u ‘volunteer’ to run all the errands(pls dont!) dont try to be supermum, no one does. no one is perfect,but everyone is unique:-)

    from now onwards, try to divide all the responsibilities, either ur hubby buat atau tidak, that is secondary. the main thing u have told him what is need to be done, rite?

    ok kalu bab grooming, i luv to share.
    to all ladies, make time to take a quick shower(at least) after cooking/house cleaning. wear nice clothes(dun have to be pricey).NEVER wear men t-shirt + kain batik! its a turn off! if u wana look sexy, wear a hugging top + pareo.
    oh yes, bro juga pernah pesan to apply wangian:-)
    apply deodrant jika perlu, walaupun dirumah.
    please dont apply bedak sejuk yg mcm kapur tu, instead get masker n wash it off b4 sleep.(masker can purchase at bro shop)
    jaga kebersihan rambut n kulit kepala. trim ur hair as n when needed, also to avoid hair falls.

    kalu nak cerita bab grooming, bnyk nak kongsi ni, nanti lari pulak topic.hehe

    cheerio!
    seri

  • seri

    hi bro, i pun rindu jugak nak pass comment πŸ™‚

    berbalik pada topic, i always try to improvise apa2 yg patut, so far alhamdulillah ada progress. cuma yg bab ‘tu’ he still the same..hehe.. u noe wat i mean πŸ˜‰

    btw, buat masa ni i bz stablizing my MLM biz & online biz. i hope i can reach my income goal within the next 3yrs-bro doakan ye
    and also pls dont ‘delete’ me from ur list πŸ™‚

  • Halim

    Puan Mirza, bukan semua suami mcm suami awak yg tk menghargai isteri. Yg tk tahu jg hati isteri bila isteri penat buat kerja rumah dsbnya.

    Sy sbg suami juga sama2 menjaga rumahtangga kami. sama2 jaga hati, perasaan dan naluri masing2.

    Adalh sangat silap cara awak brcerita tntang lelaki begitu, seolah-olah semua lelaki, pereangai sama mcm suami awak. Sehingga awak boleh berkata ianya sudah RESAM!

    Awak boleh melepaskan perasaan kecewa awak trhadap suami awak tp jgnlah samakan semua lelaki sprti itu!!!!

  • Sebab Seri tu dah kahwin lah sebab tu i tanya dulu! beri cadangan…

    kalau masih single…I suruh tinggalkan aje laki dia yang buat dia macam patung, macam tunggul kat rumah tu.

    Perceraian memanglah berdosa, bergoncang tiang Arash yang menongkat langit dengan hanya menyebutnya, tetapi sekiranya berbagai usaha sudah dilakukan tetapi suami masih tidak berubah. Maka perceraian diharuskan!

    “Please dont ever under estimate my knowledged and judgement!”

  • Mirza

    What if Seri dah berkahwin ..takkan nak start life with a new person……

    Ramai housewife merasa apa yang Seri rasa….lumrah hidup di dunia ..jika 10 kebaikan yang kitabuat dan ada satu kesalahan yang kita buat ..yang satu tu juga orang nampak…10 kebaikan orang tak nampak..sama baik lelaki atau perempuan…

    Contoh …a typical life di Malaysia…

    Workking house wife yang hantar babynya ke babysitter tak de bibi…

    Balik rumah kena memasakk , megemas rumah , menjaga anak…memang tak de time rehat

    Yang suami dok rehat aje..isteri malaslah buat bising atau berkira ..biarlah suami rehat…

    So what happen , bila badan penat , senyum pun dah jadi tawar…

    End of the day lelaki boleh kata…

    Isteri ku tak jaga ketrampilan , badan isteri ku bau belacan (sedangkan bau tu disebabkan isteri kena buat sambal belacan kegemaran suaminya), isteri ku tak memanjakan ku (yang dah jaga makan minumnya , pakaiannya ..yangtu dia tak nampak)

    Bila isteri merungut ..si lelaki boleh kata U hanya pentingkan perasaan U dari perasaan pasangan… kalau si isteri pentingkan perasaannya dia pun akan dok rehat macam suami atau bahagi tugas di rumah sama banyak…

    Saya dah pernah rasa dah semua tu , dulu semasa anak anak masih kecil ..skrg dia orang dah besar ..lega…..

    Lepas tu adalah something happen dalam rumah tangga kami..suami pulak merasa jadi house husband…

    SAya dah merasa jadi suri rumah tangga sepenuh masa ..it’s actually lebih memenatkan dari jadi working house wife…sungguh!!!
    After kejadian tu..dia nampaknya rajin membantu ..Alhamdulillah..

    So moralnya ..layan jelah,,,,,toksah dok berkira ..dah itu resam nya and banyak pahlanya….Sabo ajelah……….

  • Hi Seri, rindu dengan you punya komen-komen πŸ™‚

    “hampir kesemua yg bro mentioned apa yg patut wanita lakukan utk lelaki/pasangan dah pun saya laksanakan sejak zaman dating lagi. however i didnt really get the β€˜return’…”

    >>> Kalau you tak happy, tak dihargai…Is it inapropriate if I say, you have to start a new life with a new person?

  • salam bro,

    lama rasanya tak beri komen disini.
    ok, hampir kesemua yg bro mentioned apa yg patut wanita lakukan utk lelaki/pasangan dah pun saya laksanakan sejak zaman dating lagi.
    however i didnt really get the ‘return’…

  • AGREED HAZWAN!!

    To wanita, You can be very beautiful, you can be very religious BUT kalau you tak pandai menghargai lelaki, tidak menghormati personalitinya, pendiriannya, keluarganya, hmm Bye! Bye! laa…

    BUT, “Sekiranya wanita bijak menghargai lelaki, pastinya lelaki akan lebih menghargai wanita itu…” πŸ˜‰

  • 2 perkara.

    LUAR dan DALAM.

    Luaran seperti bau nafas kecantikkan
    …dan

    Dalaman seperti memanjai lelaki, pandai
    buat keputusan, hormat dan pandai amek hati.

    Lelaki meninggalkan wanita ada 1 sebab
    sahaja… tiadanya tanda PENGHARGAAN dari
    seorang wanita ( vice versa πŸ™‚ )

    Bro, lelaki yang dah ada bini cantik cun
    pun sanggup tinggalkan dia untuk wanita
    yang pandai/lebih menghargai dirinya.

    Whats ur thought?

  • Boby Atmaja Yusof

    Salam Semua… πŸ™‚

    Ape kabar semua…harap sihat.? huhuhuhuhuhu…….

    PANAS….entry kali ini sungguh panas.!! Tak dapat sana nak masuk line..
    Tak de pengalaman le…hehehehehehhehe πŸ™‚

  • Mirza

    opps spelling error minta = minat

  • Mirza

    Setuju , Bro , memang perkara di atas ..sangat penting , tapi jika wife you seorang berkerjaya yang no 5 & 6 tu suami kena tolong le…

    Yang maksudkan jangan lakukan apa saja demi pasangan ialah contoh , jika pasangan U suruh U ambil jurusan perguruan , sbb dia suka isterinya seorang guru , Saya rasa kalau memang U tak minta bidang itu buat apa nak ikut.

    JIka hobi U memancing ,jika pasangan U tak setuju takkan U nak kuburkan hobi U tu demi pasangan , kenalah give and take , Setuju?

  • OOPS!! Alamak…sorry Mirza, bro baru terperasan. Ye lah kan, silap-silap wanita yang agak kurang faham tu…perkara yang tak diingini pulak yang dilakukan, kerana cinta, tergadai habis body pulak!!

    Artikel ini lebih kepada pasangan yang sudah bercinta dan sudah berkahwin lah… (NO MAKSIAT PLEASE!)

    Apa yang bro maksudkan ialah perkara-perkara biasa contoh seperti wanita mesti :-

    1. Bijak bergaul bersama kawan-kawan kekasih/suaminya.

    2. Mesti memberi kebebasan

    3. Wajah sentiasa kelihatan menawan

    4. Bau nafas kena selalu segar, bau badan kena selalu wangi

    5. Rajin mengemas rumah

    6. Pandai memasak masakan kegemaran pasangannya.

    7. Bijak memuji dalam menegur

    8. Pandai membuat kejutan hadiah

    9. Selalu memanjakan pasangan

    10. Menghormati keluarga pasangan

    …dan seumpamanya! Perkara biasa, harian dan nampak mudah tetapi sangat penting bagi lelaki.

    Jika WANITA sangat mementingkan 10 perkara apa lelaki mahu yang tertulis di atas, PASTI lelaki akan terus cinta dan sayangkan wanita itu! πŸ˜‰

  • Ms. Shasha

    urm….
    interesting gaks entry kali ni…
    bg sha2,once kita dah syg some1 tu..kita mesti nk fulfill semua yg dia nk kn???
    tu pndgn sha2 la.that’s wht i did to all person i love,not juz bf.
    btl bro kata,if kita dah try da best to fulfill and almost semua yg dia nk kita wat but he still ade yg laen or ade niat nk cari yg lain,he is not a man..tu jantan namanya. Sorry kepada lelaki2 yg baca entry sha2 kalau sha2 agak kasar.

    it’s happen to me.x sure whether its my fault or sha2 x fulfill sepenuhnya ape yg dia nk.but selalunya i try my best to do it.
    including freedom.
    byk lagi nk cakap tp x terluah..
    tapi sha2 memang setuju that 1…lelaki akan sayang kita kalau kita ikut kehendak dia..
    but..peringatan kepada semua lelaki..jgn take for granted la bila perempuan ikut semua kehendak u allz…

  • Mirza

    Bukan apa bro , saya harap bro dapat jelaskn apa yang bro maksudkan dgn statement itu , macam saya yang dah berkahwin ini lainlah ..memangle kena pentingkan suami , kena taat pada suami.

    Tapi bagi mereka yang sedang bercinta tu , takut bila dia baca statement bro , dia akan lakukan apa saja , janji temannya bahagia.

    Itu pendapat saya ..

  • azliena ahmad

    Mmg bertuahlah klu ada ramai lelaki yg mcm Halim tu Chenta, tapi ada ke??

    Takut bila kite wat cam2 kt lelaki, beri sume yg dia mau, nanti dia org ttp cari lain gak, ttp curang gak camana??

    Boleh bro bg pndangan?!!!

  • chenta

    bertuah ler sape kawin ngan halim huhu…….

  • Mr.A

    Sy nk 1 je wahai wanita2 sekelian…

    HORMAT!!…hormat kt sy, hormat kt mak sy, hormat kt kwn2 sy, hormat dgn karier sy, hormat dgn pendirian sy…hormati hidup sy!!

    jgn nk mencemuh, jgn nk kutuk, jgn pandang rendah pd semua tuhh, dan sy akan buat wanita bahagia lebih dr segala-gala!!!!!

  • Halim

    Wah! Wah! setuju sgt dgn topik ni bro hehe..ye lh sy kan lelaki, suami laks!!

    Well, bg sy klu pompuan @ isteri ikut je n buat je ape2 yg sy mau, mestilh sy suke n syg kt isteri lebih2 lg, brtmbah2 cinta. Yg xtahan tu, sy akan tringt2 kt die je..habis dh best je kn, mestilah kn..

    Tp sy juga tk sia-sia kn dia gak, sy mestila sama2 wat dia hepi gaks, bg gak apa yg dia mau hehe..

  • azliena ahmad

    Interesting gak method ni bro, ada logiknyer…

    humm tapi betul ke bro klu girls tau apa lelaki mahu tat lelaki akan syg kita selalu?

  • Cik Iza ~ Yakinkah anda yang anda sudah lakukan yang terbaik? yang termampu?

    Kalau si lelaki masih tidak puas hati dengan anda.. I guess, apa yang sudah anda berikan padanya tak cukup lah, kan? Itu logiknya.

    Dan jika si wanita itu tidak mampu untuk menunaikan kehendak lelaki/kekasih/suami nya…MAKA, sudah pastinya Tuhan telah menyediakan lelaki lain yang mampu dimiliki wanita itu πŸ˜‰

    Cik Iza says, “susah la kalo suma org asyik nak menang.. tkde nak tolak ansur.. pk diri sendiri saja.. mmglah payah..”

    >>> It is not about adil ke tak adil ke, or lelaki nak menang je ke…have it his way je, NO! Ianya tentang…WANITA sebenarnya. Wanita-wanita yang inginkan lelaki… Jika Cik Iza fikir susah kalau macam ni, then cari pasangan lelaki yang senanglah…lelaki jenis yang tidak mempunyai permintaan yang lebih-lebih πŸ˜‰

    “Apa lelaki mahu?” adalah tentang wanita sebenarnya…”HOW MUCH DO YOU REALLY WANT HIM?” …sekiranya wanita begitu inginkan kebahagiaan di dalam sesebuah perhubungan cinta atau perkahwinan…jalan paling mudah ialah memberikan segala apa yang lelaki mahu! itu logiknya…

    Same thing juga, jika “APA WANITA MAHU” …jika lelaki itu benar-benar sayangkan wanita itu maka lelaki mesti memberi segala-gala apa yang wanita mahu, betul tak?. Kita tak perlu cakap soal sama-sama kena tolak ansur lah all that…itu kita tahu!!…tapi bro bercakap tentang REALITI…realiti kehidupan sekarang…

    Adakah manusia begitu bertolak ansur setelah berkali-kali kita cakap kena bincang, kena tolak ansur dsb…??

    NOPE…nadda…semua saling mementingkan diri sendiri. Dan selama hampir 2 tahun ini semenjak bro buka blog “Tanya Brother Love” 90% yang tanya macamana nak jaga kekasih…adalah wanita!! So this is my answers to you lah…

  • Mirza ~ Thats true, out of topic! πŸ˜€

    Sorry Mirza, kita bukan nak cakap apa yang you tak setuju. Kita nak cakap apa yang lelaki mahu…Itu topik kali ni that’s all. hehe…

  • cik iza

    kalau ape yang lelaki mahu tue tak mampu wanita nak tunaikan.. mcm mana? sdgkn benda2 lain.. wanita tue dah buat yang terbaik untuk lelaki tue..

    susah la kalo suma org asyik nak menang.. tkde nak tolak ansur.. pk diri sendiri saja.. mmglah payah..

  • Mirza

    Setuju dengan pendapat Bro .jika wanita pandai mengambil hati , menjaga ‘zahir dan batin’ suami , sentiasa menjaga keterampilan diri sendiri dari segi ‘zahir dan batin ‘ insyallah ,suami akan sayang pada kita…

    Yang saya tak setuju…
    statement ini … ‘dan juga wanita lebih pentingkan hati dan perasaannya sendiri lebih dari pasangan lelakinya’

    Pertamaya kerana
    **Seperti topik bro sebelum ini kita kena hargai diri kita , janganlah sanggup berkorban apa sahaja hingga diri sendiri yang makan hati….

    Keduanya kerana
    **Lelaki pun macamtu …

    Sorry….this is out of topic….

  • Rasanya tak semua lelaki kecewakan wanita kalau wanita itu benar-benar setia dan tidak bagi semua harapan kepada semua lelaki yang meminatinya…

    lelaki suka wanita yang berterus terang…lazimnya wanita amat pandai menyimpan rahsia apa bila dia dicinta atau disukai lebih dari seorang….

    wanita yang ada sifat keibuan, manja tapi tak mengada-ngada, hormati kedua ibubapa kita, amat menambat hati.. dan lebih penting dia menjaga maruah dirinya dengan baik..

    Cinta untuk dinikmati bukan untuk ditangisi..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending Posts

Edit Template

Β© 2023 Created with Royal Elementor Addons