Cinta yang diidamkan – Part II

Razzi Rahman @ Brother Love“Jangan mencari cinta itu, biarkan cinta itu hadir ke dalam hidup kita!”

“Aik, itu memang I ada tulis dalam buku kamus cinta tu.” kata Bro kepada Taurus girl. Jam sudah 1:00 pagi tapi kami masih hangat berbual-bual tentang uniknya cinta yang diidamkan.

Jauh disudut hati ini, terasa sangat-sangat selesa dan cukup senang dengan dia yang begitu serasi dengan cara pemikiran bro sendiri. Bro saja-saja tanya dia lagi 😉 , “So, kalau you tak cari cinta itu, macamana you nak dapat?”.

Dia jawab, “Hidup ini mudah, hanya manusia itu yang menyusahkannya. Belum apa-apa lagi, kita mulakan ayat kita dengan perkataan, Takut tu laa…susah ni laa. So macamana kita nak senang?”

Betul sangat kata dia. Ramai di antara kita, mudah risau dan takut walaupun belum mencubanya lagi. Waa…mungkin penampilan dia langsung tidak berubah, masih seumpama supermodel. Tetapi pemikirannya sangat-sangat matang sekarang. Bro sangat admire dia now…Tapi, dia masih tidak menjawab soalan bro tadi…

“I tak tahulah Zi…setiap kali I tak cari sangat sesuatu perkara itu, ianya akan menjadi dan mulai hadir dalam hidup I…please explain to me.” jawabnya kemudian.

“Well, Taurus Girl…apabila kita tidak memikirkan sangat apa yang dicari dan diidamkan, actions kita juga tidak melampau, cara kita juga menjadi lebih teratur dengan itu diri kita sendiri akan kelihatan menarik!” jawab bro.

“Wow!…I guess that’s what happen to me.”

Tip dari A Taurus Girl…

Jangan sibuk-sibuk fikirkan cinta yang dicari dan diidamkan itu. Cinta akan hadir dalam hidup kita. Apa yang penting ialah emosi dalaman kita mesti tenang dan bersedia menghadapi cinta yang bakal hadir itu. That’s what I do!

Basically, apa yang Taurus Girl buat ialah secara tidak sengaja, dia telah mempersiapkan hati dan perasaannya supaya tidak mudah terkecewa, tetapi lebih tenang menjalani hidup seharian dengan tidak memikirkan soal mencari cinta, sebaliknya menampilkan diri lebih menarik dan seterusnya membuka hati kepada sesiapa sahaja yang benar-benar serius ingin bercinta dan mahu mendirikan rumahtangga dengannya!

Ingin mengikuti lebih lanjut ceritanya…pastikan anda kembali ke blog Brother Love untuk sambungan kisah bro dan Taurus Girl yang memiliki pendirian yang sangat hebat ini…

ebookcover_mencaricinta_small

p/s : Ketahui berbagai tips mencari cinta, dengan panduan lebih mendalam melalui ebook Mencari Cinta dari Razzi sekarang! Klik di sini.

Love,
Razzi Rahman @ Brother Love
www.razzirahman.com

Share this article at your facebook…

5 Comments

  • Ema

    Hhuhuhu 🙂 …Lyn, lex ar…ema bukan nk kata aper…kadangkala aper yg kita cari tu sebenarnyer ada depan mata, cuma kita tak nampak. Tak payah cari bukan bermakna tak berusaha, tapi kita takperlu fikirkan sangat….cinta dan org yang mencintai kita tu akan datang dengan sendiri, tapi yang penting personaliti dan penampilan kita diperbaiki..Insya Allah…ada…betul tak bro??? 😆

  • Lyn

    tapi bro & ema…klu xcari camana nak jumpa? tunggu2 punya tunggu xsampe2…lama2 berkulat eden ni haa, takdo lai yg nk nanti 🙁

  • Sememangnya, pengalaman Taurus Girl ini telah bro sendiri lalui. Apabila kita tidak mencari sebaliknya kita bersiap menghadapinya…cinta itu akan hadir dalam diri bro sendiri.

    Dan best pulak tu…macam kena aje. Tapi apabila kita sibuk-sibuk mencari, mengusahakannya…mulailah, dtg yg tak serasi lah, yang bermasalah lah…mcm2.

    Sesungguhnya, Tuhan tahu bila kita bersedia atau tidak. Apabila kita sudah bersedia sahaja. Pasti, Dia akan membawa jodoh kepada kita, Insyaallah!

    That’s why kita perlu bersiap bukan mencari! 😉 Cool tak?

  • Ema

    Yes, 100% agreed with dat…tak guna nk mencari cinta..biarkan ia datang sendiri. tak guna dapat cinta yang tak membahagiakan, yang menyakitkan…buang masa bercinta sebegitu, buang tenaga menangisi kepedihan dihati..dari bercinta sakit ati..baik pikir diri sendiri…

  • ariqa

    Bnar kata bro dn pndpt Taurus girl ni..
    😉
    x perlu mnyushkan dri mengejar bnde yg sudh tntu mncari kte..
    ttp brsedia mnghadapi kdtgn ia dlm hdp..
    dlm hati..
    jgn disbbkn skali luka di hati,
    kcewa mnjadi parut yg takkan mudh pudar..
    kte brpts asa right?
    hmm..thats not what i m thinkin’ b4..
    but now,i totally agree with it. 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending Posts

Edit Template

© 2023 Created with Royal Elementor Addons