Permudahkan minda anda

Dalam mencari cinta atau jodoh, persediaan diri dari segi keterampilan, keperibadian yang baik dan persiapan mental amat penting demi untuk menonjolkan diri kita Bersedia Untuk sebuah perhubungan.

Tanpa persiapan yang baik, anda akan kelihatan memiliki peribadi yang lemah, pendirian yang berbelah bagi, tidak berada di dalam kategori pilihan suami/isteri, tidak mempunyai masa depan yang cerah…justeru, tidak layak untuk dipertimbangkan walaupun sebagai BAKAL KEKASIH.

Maka, kali ini, istimewa untuk anda semua, bro ingin berkongsi, tip dan teknik yang telah bro hasilkan dari buku bro sendiri iaitu, 101 cara brother love Mencari Cinta. 

Cara 17 ~ Teknik Mental : “Permudahkan minda anda”

Tahukah anda bahawa, semasa anda sedang asyik dan bersusah payah mencari cinta, ada satu lagi makhluk yang turut asyik bersama anda! Yep! SYAITAN!  Iblis dan syaitan ini pasti akan turut bersama dengan anda sebenarnya. Mereka akan menghasut, mengejek mengherdek, menakutkan anda dan mereka akan lakukan berbagai-bagai cara lagi…semuanya adalah untuk kegagalan anda!

Di kala itu, hati anda mulai was-was, minda anda mulai berkecamuk dengan berbagai persoalan. Syaitan pula tidak akan henti menghasut anda sehinggalah anda mengalah dan putus asa! Kerana, sekiranya anda menemui cinta itu dan anda berkahwin, maka gagallah tugas syaitan dalam merobohkan perhubungan yang sungguh suci itu.

Jadi, syaitan akan cuba sedaya-upaya untuk menghalang anda dari dapat ‘mendirikan masjid’ itu. Caranya yang paling utama ialah dengan menghasut perasaan dan minda anda agar menjadi lemah dan terasa susah, gusar dan takut!

Kesan dan akibat hasutan syaitan ini selalunya akan membuat anda jadi hilang keyakinan, gusar, was-was, takut, malu, keliru dan perkara yang selalu bermain-main di minda anda nanti adalah seperti berikut :-

  • Layakkah dirinya untuk aku? Nanti dia malukan aku…seganlah!
  • Dialah yang kena mula dulu, mengapa kena aku? Aku lagi kaya…
  • Orang perempuan mana boleh memikat lelaki, lelaki kena pikat dulu…
  • Dia muda lagi, aku sudah tua…Dia sudah tua, tak padan dengan aku
  • Aku tak sepadan dengannya…dia berpangkat, dia berpelajaran tinggi
  • Dia tak hensem la, yang tu lagi hensem tapi yang ni macam kedekut hmm yang itu pulak pendek…
  • Aku nak kahwin dengan dia tapi aku tak yakin dia boleh bahagiakan aku laa..
  • Takutlah bercinta dengan orang yang lawa-lawa ni nanti dia orang tak setia
  • Famili aku boleh terima ke dia? Famili dia macamana pulak? Boleh berkekalan ke cinta aku dan dia? Takut nanti tak kesampaian…
  • ..isshh…takut dia tak layanlah, malu pulak aku nanti.

Anda nampak? …belum apa-apa anda selalu takut itu dan inilah, tak ada keyakinanlah, lepas tu asyik kelirulah, seganlah, malulah, risau tak menentulah!! Semua ini adalah halangan yang anda reka sendiri semata-mata! Semuanya hasil dari hasutan syaitan yang cuba membuat anda hilang keyakinan, selalu was-was dan merasa terlalu rendah diri yang tidak sepatutunya.

Namun, saya tidak mempunyai hak untuk menghalang anda dari terus berpendirian begitu. Cuma kesemua perkara yang menghalang anda dari bertindak ini hanyalah akan melambatkan proses pencarian cinta anda sahaja.
 
Dari Pengalaman bro :

Sebenarnya saya juga pernah merasa benar-benar rendah diri, takut dan tiada keyakinan. Semua soalan-soalan di atas adalah soalan yang sentiasa bermain-main di minda saya setiap kali saya terfikir untuk cuba memiliki cinta itu. Untuk beberapa ketika dulu, saya menjadi kaku!

Namun setelah menemui kegagalan demi kegagalan, akhirnya saya memohon dari Allah untuk meluangkan hati dan jiwa saya agar lebih tenang. Berdoa untuk permudahkan minda dan jiwa saya yang terasa begitu berkecamuk. Alhamdulillah, walaupun agak lama barulah doa saya dimakbulkan, lantas saya menemui keberanian untuk mencari cinta!

Jadi, kembalilah kepada yang Maha Esa. Kerana hanya ALLAH yang akan membantu anda untuk menemui jodoh yang baik untuk anda. Berserahlah kepadaNya, Insya-Allah berjaya!

tip brother love :
“Apabila fikiran anda mulai memikirkan perkara yang tidak baik atau mengecewakan, cepat-cepatlah mengubah cara minda anda berfikir kepada perkara yang menggembirakan, ingatkan kenangan yang manis
dan permudahkan minda anda!”

*Adakah anda masih single? Anda kesunyian? Anda mencari pasangan? Anda hilang semangat untuk bercinta? Anda tidak mendapat perhatian si dia? EBUKU 101 Cara Brother Love Mencari Cinta adalah untuk anda! Ketahui lebih lanjut >> Klik di sini .

Ikhlas dari,
Razzi Rahman @ Brother Love
info@razzirahman.com

Share This Post

Share this article

Comments

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *