P.H.D

Razzi Rahman & Catriona Ross

Nice picture?? Can you all guess how long ago this picture was taken? All I can say, this is way beyond digital age…masih camera yang pakai film roll lagi la beb…negatif film lagi. Berapa tahun dulu agaknya?? Ok kalau sapa teka betul, dapat hadiah 🙂

Anyway, bro bukan nak cakap pasal film atau negatif, tapi bout P.H.D! Im sure some of you know what P.H.D means right? Kalau you muda lagi…you tahu lah kan. Tapi kalau warga emas tu mesti ingat lulusan PHD. hehehe… 😆

P can stand for anything actually. Pengikut, Pelampau, Pengkhianat, tapi dalam hal ni…selalunya ia dikenali sebagai PERASAAN. Jadi P.H.D stands for…Perasaan Hasad Dengki. Tetapi bagi Bro, P…stands for PENYAKIT! Penyakit Hasad Dengki.

Semenjak Bro berjaya dengan perniagaan Kopi Radix “Mai Secawan” ni ramai betul yang mengidap penyakit ni. Bertambah lagi semenjak membuka cawangan di KB MALL. Ibu Cat, my sister, sampai dah kering air mata dengan mereka yang PHD ni. Berbagai-bagai cara mereka lakukan, cuba untuk menjatuhkan perniagaan kami. Kini, my sister dah jadi orang no 5 dalam Malaysia dan memenangi award pula dalam perniagaan membekalkan produk HPA ni. Di kelantan pula, sudah mempunyai pusat agensi utama yang terbesar! Jadi, makin ramai lah pendengki, pengkhianat, busuk hati, perangai Setan laknat ni.

Terbaru, bro pula yang teraniaya. Di KB MALL, ada pula muncul mereka yang dengan cara halus dan kasar, mahu menjatuhkan kami. Menganiaya kami yang sudah bertahun-tahun bertungkus lumus berusaha demi mencapai kejayaan…hanya Allah swt sajalah tempat kami berserah, kejayaan, kegagalan dan rezeki datang dengan kehendak yang MAHA ESA…bukan mereka yang ada PHD ni.

Berbalik kepada gambar di atas, sebenarnya bro sendiri pun tak tahu berapa tahun lepas gambar itu diambil. Mungkin 9-10 tahun lepas. Cat masih bersekolah lagi rasanya tu, sebab bro baru-baru jadi penyanyi masa tu. YANG PENTING, bukan berapa tahun gambar itu diambil tetapi, sudah bertahun-tahun Bro dan Cat sememangnya rapat. Malah, sejak dari kecil lagi sebenarnya.

Bukan baru, dan bukan hanya kerana Kunci Cinta.com ditubuhkan kami close. Kami juga sememangnya mempunyai minat, citarasa dan cita-cita yang hampir sama. Jadi, kini setelah KC begitu menampakkan arah kejayaan…virus-virus kecil mulai menampakkan diri. Penyakit Hasad Dengki ini mulai menular. Mulailah ada yang cucuk, mulailah ada yang batu api, cuba untuk memecah belahkan perhubungan kami sebagai  partner KC, dan business partner Gold Mind Publishing. Please lahh beb…jangan buang masa!

We shared the same blood!! Remember that! Blood is thicker than water! Family to us is BIG and DEEP. We’d die for our family. KC is our LIFE, our HOPE, our DREAMS…no one can simply come between us. I’d kill whoever try….

Enough is enough with all this rubbush PHD. Bro sudah cukup teraniaya. I will not sit and keep quite this time around. I will stand and fight for it. Ingatlah… “Doa orang-orang yang teraniaya ini amat diberkati ALLAH!”

24 Comments

  • ariqa

    Bro..
    its just normal in this ephemeral world ni..
    manusia yg tak snang dgn kbhgiaan org lain..
    kjayaan org lain akn buat sumthng yg dpt buat all of u down trus..
    but..kne kuatkn smgt n blaja bgimana mnepis prkara2 yg brkaitan PHD yg mnggunakn sesuatu yg halus atau dgn erti kata lain..
    bntuan bnde2 halus ni..
    mmg sush nk elak wlupn kita da buat baik tahap dewa tp bnde2 cmni ttp brlaku..
    doa2 ajelah mreka ni insaf sblm bnde yg sma brlaku kt btg hdung mreka balek..

  • macam-macam laa jenis perangai manusia nih. selagi tak jatuh berjelepok selagi itu mereka yang senang hati…

    senang hati tengok orang susah. dan kemudian susah hati gundah gulana menengokkan orang senang…

  • salam bro,

    dah macam jadi kebiasaan PHD dgn org melayu. W/bagaimanapun bro teruskan je dgn hidup ni dan cuma kena berhati2 dgn agenda diorang yang tak pernah nye nak berhenti dgn kerja2 jahat tu ..

    pernah minum dgn kakak bro dulu lama dah usahawan berjaya tu hehehe kim salam la dia

  • DINI – Sabar ye…

    ARNAMEE – Visited your blog, nice. Kata-kata banyak yang syahdu gitu ek. 🙂

    CAT – Heyye…you arr…always… sniff! sniff! 😛 You’re so sssweeett!!!

  • Catriona Ross

    Im so so so PROUD of you..U have no idea.I might not say it every day to you to lift your spirits up, i may not voice it out all the time to make you see, you have it in you tapi kita lebih mengenali diri kita, jauh berbanding orang sekeliling.

    Sepi 10 tahun tak mengapa, sekurangnya u hadir di kelompok manusia ternama…I always knew u had it! U rock!

  • bukan mudah nak menelaah manusia..kebanyakan mereka, senyum tatkala kita mengalirkan airmata selalunya..huhu..

  • DINI

    Hai Bro..cepat2 ye letak gambar2 dan pengalaman tu…tak sabar nih…

  • Ahhh…letihnya, baru je sampai dari KL. Driving down. Walau letih macamana pun, tak sabar nak bukak blog bro ni. Dan…happy sangat tengok ada 109 HIT. Maknanya ramailah yang melawat bro 🙂 thank you very much!!!

    Yang congrats dan memberi komen :
    NISSYA, DINI, SHALIZA, AZWA, AISHAH you all memang best arr…tak henti-henti menyokong bro kat sini. Terimakasih banyak2!

    Bro juga berterimakasih kepada mereka yang sentiasa browzing di blog ini, walau tanpa komen, sokongan anda sesungguhnya amat bro hargai. 😉

    Press Conference Irfan Khairi sebagai Duta MIBO sememangnya GEMPAK!
    Dan show Bro dan Irfan adalah satu pertunjukkan yang tak dapat bro lupakan. Bayangkanlah…Bro menyanyi bersama Irfan Khairi mengiringi dengan gitarnya tuuu…PERRRGHHH!!!
    It was a day to remember!!

    Satu kejayaan yang sangat besar buat Irfan dan juga buat bro sendiri…Nantikan gambar-gambar dan juga kisah pengalaman kami yang sangat menarik, detik-detik sebelum hari show!

    Sementara itu boleh tengok gambar kami perform di sini dulu >>> http://www.irfankhairi.com/blog/

  • aisyah

    salam,

    Wah! penuh penghayatan bro nyanyi (tu baru tgk gambo blum dgo lg)cograt bro. lepas ni popular la bro.
    Biar la PHD tu. yang penting bro sentiasa berjaya. i always pray for u.

  • shaliza81

    bro~ saya dah tgk gambar bro kt website sifu IK tuh..fuhh..caya lah..nampak syok je menyanyi ya..mesti best sifu main gitar kan?

  • shaliza81

    bro~ tahniah bro atas kejayaan semalam..mesti lepas nih glemer btul la..nak jadi anak murid bro la lepas nih, bleh tak? bro jd sifu saya la ek..;-)

  • Wahh!! Alhamdulillah dan Tahniah buat bro..

  • shaliza81

    Alhamdulillah…kami semua akan sentiasa mendoakan kejayaan bro selamanya..

  • DINI

    Woooww!!!

    Hah!! Tak tau nak cakap aper…TAHNIAH BRO!!

  • nissya

    Bro~congratulations!Tak sabar nak dapat CD tu…boleh la upgrade cassette original Bro yang masih saya simpan.

    Good luck to you!

  • **ANNOUCEMENT!!!

    “Doa orang-orang yang teraniaya ini amat diberkati ALLAH!”

    Ada berbagai-bagai cara pemberian dari Tuhan, secara sakit, sengsara, bala, duka, kecewa… namun setiap yang menyeksakan itu pastinya akan ada gembira di akhir cerita…artikel sebelum ini menceritakan bagaimana kecewanya bro kan…tetapi…

    ESOK, SELASA… bro telah diundang di J.W. MARRIOT HOTEL untuk membuat persembahan, menyanyikan lagu rembulan kesiangan secara unplugged di depan 30 orang pemberita dan hampir semua saluran TV!!…Ianya adalah sempena pelancaran produk terbaru dari my mentor, Dr irfan Khairi.
    Lagu ini terpilih kerana lagu inilah yang telah menyuntik semangat kepada saudara Irfan untuk keluar dari belenggu kemiskinan dan menjadi Jutawan Termuda Malaysia!!

    Alhamdulillah syukur…bro mungkin tidak dihargai oleh sesetengah pihak, tetapi di hari esok…InsyaALLAH, sinar mentari PASTI MEMANCAR INDAH!

    Di sana nanti juga, bro akan umumkan, Syarikat Irfan Khairi Sdn Bhd akan berkerjasama dengan bro untuk menerbitkan sebuah album single FREE khas untuk satu MALAYSIA…cam best tak? 😉

    Disini, sekali lagi bro ingin mengucapkan Jutaan terimakasih kepada semua yang tidak henti-henti menyokong bro selama ini.

    SSSSWEEETTT!!!!

  • shaliza81

    sabarla bro, insya allah tuhan akan membalas segalanya..selagi hidup di dunia, itulah ujian drNya. insya Allah berkat doa semuanya akan berjalan dengan lancar sekali..

  • Catriona Ross

    Again….an article that is written from deep within…like what u have said,ini penyakit manusia,selagi jasadnya punya nyawa akan ada hasad.Whats important,we stand to our belief dan pedulikan semua negativity.Its not worth it! Youre worth so much more 🙂

  • DINI

    Hmm..Tahniah buat Ur Sister!!! Wow..hebat!!
    Mak sedara Dini pun pegi konvensyen tu…tukang tengok je la..hehe..

    Wow bestnye!! macam-macam dapat…kirim salam kat ur sister ye…baru2 ni mimpi jumpa dia..Rasa bersalah la ni..ada janji yg belum tertunai….sssyy…

  • Nissya – I feel you there…memang ramai sangatlah yang jenis busuk hati, tak leh tengok orang cepat naik eeeeeeiii…

    Azwa – InsyaAllah…kuat semangat ni.

    Azizan – YES! Memang betul tu…BANK! Bila nak duit kita, semua beres. Lepas tu lanyak kita cukup2…uuu, memang kena hati2 betul…

    Dini – Thanks, …HPA MEMANG BOLEH!! Bro kat KL ni hadiri HPA Konvensyen. Memang gempak habis!!… My sister dapat 5 awards!! She’s Top 10 in Malaysia dan paling bangga…Pusat Agensinya mendapat TOP DISTRIBUTOR!!! Dan dia dapat hadiah kereta Savvy, 2 rantai berlian, holiday ke IRAN dan PAKEJ UMRAH, 5 piala…waaaaa….so proud of her. Lepas ni bertambah PHD laaa..

    ** Esok bro ke rumah Irfan Khairi, my sifu…nak gi studio di rumahnya yang 3 tinggkat tu. Hmmm…ada surprise untuk you all ni 🙂

  • Azizan

    Ada lagi satu pihak yg bro kena ingat yg jadi friendly enemy…Bank! Masa senang macam2 facilities dia org offer…Masa susah dia lanyak kita cukup2..

  • DINI

    Pegi mana-mana pun asyik ada yang PHD…Dont worry…we all takkan terpedaya…Bro dan KCat kena strong!!…KC Boleh!! HPA pun boleh!!

  • “Doa orang-orang yang teraniaya ini amat diberkati ALLAH!”

    saya setuju dg bro dan nissya.. kalau nak diceritakan ttg PHD nih mmg tak cukup masa sy nak type.. geram,sakit hati! dan mmg sedih sangat! hanya Allah S.W.T saja yang Maha Mengetahui..

    apa pun bro dan cat kena kuat semangat.. k?.. smiles always! be cool.. semoga KC ttp mantap, berdiri kukuh dan gah! 😉 all the best!

  • nissya

    Bro~Sedih kan masih ada segelintir orang-orang macam ni [spesis terancam/endangered species]
    yang tak serik dan sedar perbuatan PHD tu adalah perbuatan yang sangat dikutuk Allah s.w.t
    Dorang ni semua tak tahu kan …betapa payah dan jerih nya kita untuk sampai ketahap ni.Sampai ada ketikanya Masa,keluarga,orang yang kita sayangi malahan kepentingan diri kita sendiri terpaksa kita abaikan/korbankan demi mencari kesenangan untuk keluarga kita di kemudian hari.

    Orang-orang yang macam ni biasanya ‘MALAS’!
    Dorang cuma tahu mendengki/memporak poranda kan hidup orang yang lebih senang dari mereka.Tapi dorang bukan pernah dan sanggup nak lalui susah payah untuk mengecapi erti kesenangan itu.

    Tu lah kan…masa mak bapak suruh sekolah tinggi-tinggi, tak nak!Alih- alih terus dapat Title PHD. tu yang payah dengan orang kita ni.

    Kira Bro berniaga besar maka ramai la yang mata ‘bernanar’nak cari jalan macam mana nak menjatuhkan u.I yang baru nak berniaga kecil-kecil ni pun ada yang nak try.
    Reason dia very simple…naik cepat sangat.Yelah..kita kerja all out.Buat kerja tak menipu dan ikhlas…siang ke malam ke…never say NO! Selagi ada kudrat akan cuba jugak untuk membangunkan Bisness.

    Orang yang ada PHD ni mana boleh tengok.Dorang nak hidup senang..tapi usaha tak nak. ..dan kalau boleh..semua nak disuapkan ke mulut.
    so Bro….saya percaya..selagi niat kita ikhlas dan jujur,Allah akan sentiasa bersama kita.
    Saya doakan semoga perniagaan Bro dan Cat akan terus maju.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending Posts

Edit Template

© 2023 Created with Royal Elementor Addons